הכל בנושא תביעה על הטרדה מינית

עו"ד

תביעות על הטרדה מינית יכולות להתקיים במשפט פלילי, במשפט אזרחי או בבית הדין לעבודה. נשים וגברים שחוו הטרדה מינית, יכולים להגיש תביעה או תלונה במשטרה, זאת לאחר ייעוץ משפטי מטעם עורך דין המתמחה בהטרדות מיניות.

לאזרחים חסרי יכולת, משרד המשפטים מעניק ייעוץ משפטי ללא עלות, ומאפשר עזרה בהליכים. מה צריך לדעת בנושא תביעה על הטרדה מינית? במאמר זה אספנו לכם הכל.

 

ההבדל בין תביעה אזרחית לתביעה פלילית

הליך פלילי מתחיל לאחר הגשת תלונה במשטרה, שהיא הגורם המבצע את החקירה. לאחר מכן המשטרה מעבירה את חומרי החקירה לפרקליטות. הפרקליטות היא זו שמחליטה אם להגיש כתב אישום, לסגור את התיק או לבצע עסקת טיעון. במידה ומוגש כתב אישום, רק אז התיק מגיע לבית משפט ומתחילים הליכים פליליים.

לעומת זאת, הליך אזרחי מתקיים בבית משפט אזרחי בלבד. כל גבר או אשה שעברו הטרדה או פגיעה מינית יכולים בחסות החוק לתבוע פיצויים עד גובה של 120,000 שקלים בעקבות הנזק שנגרם להם כתוצאה מהמעשים. התביעה האזרחית מתנהלת מול האדם הפוגע.

בנוסף לכך, תביעה אזרחית ניתנת להגשה ללא קשר להליך הפלילי ואף בנוסף לו. לכל ההליכים הללו נדרש עו"ד מקצועי שילווה אתכם. זקוקים או זקוקות לייעוץ משפטי בעקבות מקרה הטרדה מינית? פנו לעו"ד דורון ויינרייך, עו"ד מומחה לטיפול בהטרדות מיניות שמייצג רק נפגעים ונפגעות, שיעניק לכם ליווי משפטי וייעוץ מהימן.

 

כיצד פותחים בהליך פלילי?

על מנת לפתוח בהליך יש להגיש תלונה במשטרה. לפני פתיחת ההליך, צרו קשר עם עו"ד מקצועי המתמחה בהטרדות מיניות שיוכל לסייע לך. אין חובה להגיש את התלונה מיד עם המקרה, אבל יש לכך יתרון מאוד גדול. הגשת תלונה בסמוך לאירוע מעניקה אסיפת ראיות טובה יותר, דבר שיכול להשפיע על הסיכוי להגשת כתב אישום.

בכל תחנות המשטרה, יש צוות שמוכשר לחקור בתחום עבירות המין, ניתן לבקש להיחקר על ידי חוקר עבירות מין. ניתן בנוסף לבקש ליווי של חבר או קרוב משפחה לאורך החקירה ומתן העדות, זאת בתנאי שאותו אדם לא היה נוכח בזמן הפגיעה. במסגרת החקירה המשטרה תגבה עדויות ותאסוף ראיות.

הפוגע יוזמן לחקירה וייעצר או ייעצר ואז ישוחרר, זאת בהתאם למקרה. המשטרה יכולה לערוך עימות בין הפוגע לנפגע, קיום העימות מותנה בהסכמה של הנפגע. בסיום הגשת התלונה, המשטרה תעביר אליכם מסמך אישור הגשת תלונה – יש לשמור על המסמך הזה.

 

כיצד פותחים בהליך אזרחי?

כל אדם שעבר פגיעה מינית, יכול לתבוע לפיצויים בעקבות הנזק שנגרם להם לאחר התקיפה. גם אם אתם נמצאים בהליכים פליליים, ניתן לפתוח גם בהליכים אזרחיים. קיימים מספר נזקים שניתן לתבוע בגינם פיצוי – הפסד השתכרות בעבר ובעתיד, עלויות טיפולים נפשיים, הזדקקות לעזרת הזולת, כאב וסבל ועוד.

תביעה להטרדה מינית

מומחי תיקון 190

חשבת למשוך את כספי הפנסיה? אל תעשה/י זאת בפזיזות! כנראה שתוכל/י למשוך ולא לשלם מס. כדי לקבל פרטים נוספים ניתן להשאיר פרטים ואנו נחזור אליכם.