קופות גמל על פי תיקון 190: מי מוביל את התשואה ב-5 שנים האחרונות?

ישראלים רבים מגלים בשנים האחרונות עניין רב באפשרות של השקעת כספיהם הנזילים בקופת גמל לפי תיקון 190 לפקודת מס הכנסה. על מנת שזו תהיה השקעה משתלמת, חשוב לבצע השוואה מסודרת בין קופות הגמל התומכות בחיסכון לפי תיקון 190, ולבחור את זו שמציגה את נתוני התשואה המרשימים ביותר בחמש השנים החולפות.

במאמר שלפניכם נסביר על החשיבות של בדיקת התשואה בקופות גמל לטווח הארוך, כיצד משווים בין נתוני התשואה של קופות גמל על פי תיקון 190, אילו קופות גמל לפי תיקון 190 מובילות את התשואה ל – 5 השנים האחרונות, ואיך מוצאים קופת גמל מנצחת לחיסכון על פי תיקון 190. המשיכו לקרוא!

 

מדוע כה חשוב לבדוק את התשואה בקופות גמל לטווח הארוך?

היות וקופות גמל הן מוצרי חיסכון לטווח הבינוני ארוך, מן הראוי לבחון את הביצועים של הקופות השונות לאורך זמן ולראות מי מהן הצליחה להשיג תשואה שנתית ממוצעת גבוהה ויציבה בטווח של 5 שנים (כשמדובר בנתון זה, כל פער קטן בין הקופות הוא בעל השפעה עצומה על סכומי הכסף שתוכלו לחסוך). כדאי להתמקד בחמשת קופות הגמל שהשיגו את התשואות הכי גבוהות בטווחי הזמן הללו ולבחון את התשואה ביחס לדמי הניהול שהן מוכנות להציע לנו.

 

רגע, איך משווים בין נתוני התשואה של קופות גמל על פי תיקון 190?

כיום ישנם מגוון אתרי אינטרנט שמעמידים לרשות המשקיע כלים להשוואת קופות גמל של חברות שונות לפי פרמטרים כמו: תשואה, תשואה שנתית ממוצעת לטווח של 3 שנים, תשואה שנתית ממוצעת לטווח של 5 שנים, דמי ניהול, יתרת נכסים ומדד שארפ (זהו המדד לביצועיהן של קופות גמל שמודד את עודף התשואה ליחידת סיכון על נכסי השקעה.

ככל שהוא גבוה יותר, פירושו שמדובר בקופת גמל באיכות גבוהה יותר). גם בעזרת פניה לסוכן ביטוח או משווק פנסיוני, או לחילופין על ידי פניה ישירה לחברות הביטוח ובתי ההשקעות – תוכלו לערוך השוואה בין קופות הגמל המוצעות במסגרת תיקון 190 לפקודת מס הכנסה, ולאתר את אלו בעלות התשואה נטו (התשואה הממוצעת בניכוי דמי הניהול) הכי גבוהה בשוק.

 

קופות גמל לפי תיקון 190: מי השיגו את התשואה הכי גבוהה ב – 5 השנים האחרונות?

על פי הנתונים באתר גמל נט להלן 5 קופות הגמל עם נתוני התשואה הגבוהים ביותר ב – 5 השנים האחרונות (מעודכן לשנת 2020) בסדר יורד:

1. אנליסט גמל מניות בחו"ל – תשואה שנתית ממוצעת של 8.30% ב – 5 השנים האחרונות.

2. הלמן אלדובי גמל מחקה מדד S&P 500 – 2256 – תשואה שנתית ממוצעת של 8.26% ב – 5 השנים האחרונות.

3. אנליסט גמל מניות – תשואה שנתית ממוצעת של 6.85% ב – 5 השנים האחרונות. 

4. אקסלנס גמל פאסיבי – מדדי מניות – תשואה שנתית ממוצעת של 6.07% ב – 5 השנים האחרונות. 

5. אלטשולר שחם גמל מניות – תשואה שנתית ממוצעת של 5.98% ב – 5 השנים האחרונות. 

 

על חשיבותה של התשואה בקופת גמל לפי תיקון 190

התשואות שחברות הביטוח ובתי ההשקעות משיגים עבור כספי הגמל המושקעים בקופות הגמל המנוהלות אצלן, הן מה שהופך את ההשקעה על פי תיקון 190 לכדאית באמת עבור קהל החוסכים. למרות זאת, מאחר ומדובר בהשקעה בשוק ההון, יש לזכור כי התשואה עלולה להיות נמוכה ואף שלילית (כלומר, לגרום להפסדים). לכן לפני שבוחרים בקופת גמל לפי תיקון 190, מומלץ ביותר לבצע מחקר שוק מסודר ומקיף, כדי לבחון אילו מבין החברות מובילות את התשואות באופן יציב בחמש השנים האחרונות. 

 

האם תשואה היא הנתון היחיד שיש לבחון בבחירת קופת גמל על פי תיקון 190?

קופות גמל הן מוצרי חיסכון בסיסיים באופן יחסי, וחברות הביטוח ובתי ההשקעות אשר מנהלים אותן מציעים, בסופו של יום, תנאים דומים למדי. לכן את ההשוואה בין קופות גמל על פי תיקון 190 יש לבצע על סמך 2 פרמטרים מרכזיים: התשואה הממוצעת של כל קופה ב – 5 השנים האחרונות (בה עסקנו עד כה), לצד דמי הניהול שהחברה המנהלת גובה מכם. 

על פי תיקון 190, דמי הניהול המקסימליים שחברות הביטוח וההשקעות יכולות לגבות מהחוסכים בקופות גמל, תחומים בתקרה של עד 4 אחוזים מסך ההפקדות, ועד 1.05 אחוזים מסך החיסכון בקופה. הממוצע של דמי הניהול שנגבים כיום בקופות גמל על פי תיקון 190, הוא 0.6 אחוזים. כלומר, מדובר בדמי ניהול נמוכים ממילא בהשוואה לאלו הנגבים במכשירי השקעות חלופיים. בנוסף, ניתן ואף רצוי להתמקח עם החברה המנהלת על מנת לנסות ולהשיג הוזלה נוספת בעלויות.

 

בשורה התחתונה: איך מוצאים קופת גמל מנצחת לחיסכון על פי תיקון 190? 

בבואנו לאתר קופת גמל שכדאי להפקיד בה כספים במסגרת תיקון 190 לפקודת מס הכנסה, נכוון לקופת גמל עם נתוני תשואה גבוהים לאורך זמן (תשואה שנתית ממוצעת לחמש שנים שתהיה גבוהה), עם מדד שארפ גבוה ובעלת דמי ניהול נמוכים.

לתשומת לבכם: התוכן במאמר זה מובא לידיעה כללית וכחומר רקע בלבד, ואינו נועד לספק מידע ממצה בתחום הפנסיה, ההשקעות ו / או המיסים. אין באמור לעיל בכדי להוות תחליף לייעוץ פנסיוני בידי בעל רישיון של יועץ / משווק פנסיוני מקצועי על פי הדין, ובהתאם לנתונים ולצרכיו האישיים של כל אדם.

יתרה מכך, אין האמור מחליף את הוראות הרגולציה בנושאים הנוגעים לתיקון 190 לפקודת מס הכנסה. במקרה של סתירה בין המידע המובא לעיל ובין הוראות הדין, תגברנה הוראות הדין.

מומחי תיקון 190

חשבת למשוך את כספי הפנסיה? אל תעשה/י זאת בפזיזות! כנראה שתוכל/י למשוך ולא לשלם מס. כדי לקבל פרטים נוספים ניתן להשאיר פרטים ואנו נחזור אליכם.