חשבת למשוך את כספי הפנסיה?
אל תעשה/י זאת בפזיזות!
מומחי תיקון 190

חשבת למשוך את כספי הפנסיה? אל תעשה/י זאת בפזיזות! כנראה שתוכל/י למשוך ולא לשלם מס. כדי לקבל פרטים נוספים ניתן להשאיר פרטים ואנו נחזור אליכם.

תוכן עניינים

היתרונות הבולטים בהעברת כספים לקופת גמל ע"פ תיקון 190

תודות לתיקון 190 לפקודת מס הכנסה, כיום מהווה קופת הגמל פתרון שיכול לשמש כחלופה למכשירי חיסכון מסוגים אחרים לגיל פרישה, כמו  פוליסות חיסכון או תוכניות חיסכון.

ההשקעה בקופות גמל לטווח הבינוני והארוך היא כדאית בכמה היבטים. במאמר זה נסקור את היתרונות הבולטים בהעברת כספים לקופת גמל על פי תיקון 190.

מהו תיקון 190 לפקודת מס הכנסה

תיקון 190 לפקודת מס הכנסה נכנס לתוקפו החל משנת 2012 במטרה לעודד את ציבור החוסכים בישראל להשקיע את כספי החיסכון שברשותם בקופות גמל, על מנת להגדיל את ההכנסות הצפויות בגיל הפרישה.

תקנה 190 מאפשרת לכל מי שמחזיקים בסכומי כסף נזילים בחשבונות הבנק שבבעלותם, או בפיקדונות פק"מ, תיקי השקעות וכן הלאה, להפקיד אותם באופן חד פעמי בקופת גמל לפי תיקון 190, וליהנות מדמי ניהול מופחתים (ביחס למכשירי החיסכון החלופיים), לצד הטבות מס משמעותיות מאוד, ושלל יתרונות נוספים שקופות גמל מציעות עבור החוסכים. על כל היתרונות הללו נרחיב בהמשך המאמר.

אילו יתרונות כולל תיקון 190 לפקודת מס הכנסה?

ההשקעה בקופת גמל על פי תיקון 190 לפקודת מס הכנסה טומנת בחובה מספר יתרונות בולטים שהופכים את קופות גמל למכשירי חיסכון אטרקטיביים מאוד עבור מרבית האנשים בישראל:

1. דמי ניהול מוזלים

במסגרת החיסכון באמצעות קופת גמל לפי תיקון 190, החוסכים משלמים דמי ניהול נמוכים יותר מאלו הנגבים עבור חסכונות המבוצעים במכשירים אחרים. על פי תיקון 190 דמי הניהול המקסימליים שניתן לגבות עבור מתוך ההפקדות בקופות גמל לחיסכון, יהיו עד 4% מסכום ההפקדה, ודמי הניהול המרביים שניתן לנכות מהצבירה בקופת גמל עומדים על 1.05 %, כאשר בפועל הממוצע נע סביב 0.6 %.

זאת לעומת דמי הניהול הנגבים במכשירי חיסכון חלופיים, כמו פוליסת חיסכון, שיכולים להגיע גם ל- 2 % מהחיסכון. כמובן, ניתן להגיע להוזלה משמעותית אף יותר בדמי הניהול בעזרת משא ומתן על התנאים ולבחור בקופת הגמל שמציעה לכם את התנאים האטרקטיביים ביותר. מן הראוי לציין כי לדמי ניהול מופחתים יתרון משמעותי בגיל מבוגר על פני תשואות גבוהות בסיכון גבוה.

2. הטבות מס משמעותיות

תיקון 190 מגלם בחובו הטבות מיסוי משמעותיות מאוד על משיכה הונית וקצבתית של כספי החיסכון ואירועי מס הקשורים בניהול ההשקעות בקופה:

  • פטור מלא ממס רווח הון במשיכת החיסכון בתור קצבת פנסיה חודשית.
  • תשואות נאות יותר – בזכות דחיית ההתחשבנות על אירועי מס עד מועד הפדיון. היות והחוסך לא נדרש לשלם מס בגין הרווחים בקופה לאורך תקופת החיסכון, הוא נהנה בסופו של דבר מתשואה גבוהה יותר על הכספים שחסך.
  • תשלום מס רווחי הון בשיעור מופחת – תשלום בשיעור מופחת של 15% בלבד מתוך הרווח הנומינלי (רווח ברוטו שאינו קשור למדד) במקום 25% על הרווח הריאלי (רווח נטו בקיזוז המדד).
  • ניתן לעבור בין מסלולי השקעה שונים בקופת הגמל מבלי לשלם מס
  • ניתן להעביר את הכספים בין קופות גמל שונות מבלי לשלם מס.
  • העברה דורית של הקלות המס – היורשים של חוסך שנפטר מוקדם מגיל 75, יהיו זכאים לקבלת פטור מלא מתשלום מס בגין כספי החיסכון. יורשיו של חוסך שנפטר אחרי גיל 75, יוכלו לבחור בין קבלת פטור מלא ממס בגין תשלומי הקצבה או תשלום מוזל של מס רווחי הון בשיעור של 15% בלבד בהיוון הקצבה (במשיכה הונית חד פעמית).

3. ניהול השקעות מתקדם

הכספים בקופות הגמל מנוהלים בידי מנהלי השקעות מנוסים המועסקים על ידי חברות הביטוח ובתי ההשקעות כדי להשיג לחוסכים בקופות תשואות שיגדילו את החסכונות שלהם.

4. מגוון אפיקי השקעה

קופות הגמל לפי תיקון 190 פתוחות להשקעה בניירות ערך מכל העולם, ניירות לא סחירים, הנפקות וכן הלאה. ניתן לבחור בשלל מסלולי השקעה בדרגת סיכון משתנה, על פי העדפתו של החוסך, וכאמור המעבר בין המסלולים והקופות השונות הוא פשוט ואינו נרשם כאירוע מס החייב בתשלום מס רווחי הון.

5. נזילות של כספי החיסכון

חוסכים בני 60 ומעלה שבחרו להפקיד את כספיהם בקופת גמל לפי תיקון 190, רשאים למשוך את הכספים מן הקופה באופן מיידי. יתרון הנזילות שהזכרנו לעיל, לצד יתר היתרונות הבולטים שמנינו, הם שהופכים את החיסכון בקופות גמל על פי תיקון 190, לערוץ חיסכון גמיש, זול ואטרקטיבי מאוד.

על היתרונות הנוספים של חיסכון בקופות גמל לפי תיקון 190 לעומת ערוצי השקעה אחרים

מעבר לכל היתרונות שמנינו לעיל, הנוגעים להעברת כספים לקופות גמל על פי תיקון 190, חשוב לציין כי בקופות גמל מסוג זה לא תשלמו עמלות בגין קניה ומכירה של ניירות ערך, דמי משמרת ושאר עמלות נלוות שנהוג לגבות ממשקיעים פרטיים. היינו, מלבד דמי הניהול בקופת הגמל שלכם, לא אמורות להיות לכם הוצאות נוספות.

יתרה מכך, אתם נהנים מניהול השקעות מקצועי עליו אמונים מנהלי ההשקעות שמעסיקים חברת הביטוח או בית ההשקעות, המנהלים את קופת הגמל שלכם, ומסייעים לפיזור סיכונים מאוזן בתיק ההשקעות של החוסך.

לתשומת לבכם: התוכן במאמר זה מובא לידע כללי וכחומר רקע בלבד, ואינו נועד לספק מידע ממצה בתחום הפנסיה, ההשקעות ו / או המיסים. אין באמור לעיל בכדי להוות תחליף לייעוץ פנסיוני בידי בעל רישיון של יועץ / משווק פנסיוני מקצועי על פי הדין, ובהתאם לנתונים ולצרכיו האישיים של כל אדם.

יתרה מכך, אין האמור מחליף את הוראות הרגולציה בנושאים הנוגעים לתיקון 190 לפקודת מס הכנסה. במקרה של סתירה בין המידע המובא לעיל ובין הוראות הדין, תגברנה הוראות הדין.

שתף ב- Facebook
שתף ב- Twitter
שתף ב- WhatsApp
שתף ב- Email
מומחי תיקון 190

חשבת למשוך את כספי הפנסיה? אל תעשה/י זאת בפזיזות! כנראה שתוכל/י למשוך ולא לשלם מס. כדי לקבל פרטים נוספים ניתן להשאיר פרטים ואנו נחזור אליכם.

מידע נוסף