מתחילים להתאפס: הכל על הגעה ליציבות כלכלית

יציבות כלכלית

יציבות כלכלית היא עניין מהותי ואף הכרחי לכל עסק, משק בית או משפחה. כיום, בתקופה הכלכלית המשתנה שאנו חיים בה, פרטים רבים שואפים להגיע ליציבות כלכלית, ואף נוקטים בפעולות שונות לשם כך. כדי להגיע ליציבות כלכלית, יש לאמץ חשיבה ארוכת טווח, פעולות חכמות וניהול נכון של הכספים.

 

יציבות כלכלית – למה זה חשוב?

על פי הלמ"ס, 46% ממשקי הבית בישראל מוגדרים במצב של גירעון כלכלי – מצב שבו סך ההוצאות גבוהות יותר מסך ההכנסות. מצב זה, מקשה על התפקוד היומיומי של משק הבית – על הקניות לבית, על התשלומים השוטפים ועל עניינים נוספים. על מנת להימנע ממצב זה, כדאי לשאוף להגיע למצב של יציבות כלכלית.

חָשׁוּב

איך ניתן להגיע ליציבות כלכלית?

אם אתם רוצים להגיע ליציבות כלכלית, כדאי לכם לאמץ מספר טיפים:

 

  • הציבו יעדים

יש להגדיר מטרות מדויקות, ולעקוב אחר התקדמותכם בדרך להשגתן. כלומר, חשבו על מה תרצו להשיג בעתיד הקרוב והרחוק, ותכננו את דרכי הפעולה שלכם בהתאם. יעדים כלכליים משפחתיים הן מטרות אישיות לכל משפחה – התלויות במספר גורמים כמו צרכי המשפחה, גילאי הילדים והיסטוריה כלכלית.

 

  • עבדו עם תקציב

מומלץ לערוך טבלת הוצאות הכנסות, ולהכין תקציב תקופתי – שבועי, חודשי או שנתי. כך תוכלו לוודא שההוצאות שלכם לא גבוהות יותר מההכנסות, וזהו כבר השלב הראשון בדרך ליציבות כלכלית. בדרך כלל אנשים עובדים עם טבלאות אקסל מובנות, אך טבלאות אלה לא כוללות סעיפים שנתיים או בלתי צפויים כמו למשל מתנות לאירועים, טיפולי שיניים, טסט לרכב ועוד.

 

איך בונים תקציב משפחתי?

השלב הראשון הוא בקרה. כלומר, עליכם להתבונן בהוצאות וההכנסות שלכם במשך תקופה של כחודשיים. כך תוכלו להבין את דפוסי ההתנהגות שלכם. בשלב השני, יש לסכום את ההוצאות החודשיות, ואת ההכנסות התקופתיות – ולנסות לאזן ביניהם ככל שניתן.

תקציב משפחתי

  • השקיעו במכשירים פיננסים

אחת הדרכים הבטוחות כדי להגיע ליציבות כלכלית בטווח הארוך היא השקעה במכשירים פיננסים מתאימים. כלומר, יש לערוך השוואה מקיפה בין המוצרים השונים, ולבחור את המוצר הנכון ביותר לכם. המכשירים הפיננסים הנפוצים ביותר הם קופות גמל, קרנות השתלמות ותיקי השקעה ייחודיים.

 

האם ניתן לקבל עזרה חיצונית על מנת להשיג יציבות כלכלית?

מרבית האנשים לא למדו תואר בתחום הכלכלה, לא למדו את התחום ואפילו לא עברו הכשרה בסיסית בתחום. לכן, מומלץ לקבל עזרה חיצונית מהאנשים המתאימים בעלי הידע הדרוש. כדאי לשכור את שירותיהם של יועצים פיננסים לכלכלת המשפחה, או לחלופין לקרוא אודות הנושא, למשל באתר זיק, ולרכוש ידע בצורה עצמאית.

לסיכום

יציבות כלכלית משפחתית מאפשרת לשמור על רמת חיים יציבה, סיפוק הצרכים הקיימים ואפילו היחלצות ממשברים כלכליים שעלולים לצוץ. לכן, כדאי להשקיע ביציבות הכלכלית, על מנת ל השיג ביטחון וודאות לטווח הרחוק.

יציבות כלכלית

מומחי תיקון 190

חשבת למשוך את כספי הפנסיה? אל תעשה/י זאת בפזיזות! כנראה שתוכל/י למשוך ולא לשלם מס. כדי לקבל פרטים נוספים ניתן להשאיר פרטים ואנו נחזור אליכם.