מיסוי מקרקעין בפרויקט פינוי בינוי – כל המידע

בְּנִיָה

לאלו מאיתנו אשר לא מבינים בהכרח מה נדרש בהקשר למיסוי במהלך פרויקט פינוי בינוי, ואפילו לאלה אשר לא בטוחים בכלל מה פירוש המושג "מיסוי מקרקעין" – מאמר זה עבורכם ועבורכן. חשוב שתכירו את המושגים, את חובותיכם ואת זכויותיכם.

התחדשות עירונית והקשר למיסוי מקרקעין

התחדשות עירונית היא פרויקט שמטרתו לחדש את אזורי המגורים הוותיקים בערים. זאת תוך שיפור, שדרוג וחיזוק התשתיות, בנייני המגורים והשטחים הציבוריים. פרויקט התחדשות עירונית, כפי שתוכלו לקרוא למשל במקרה של התחדשות עירונית בירושלים, כולל לרוב הוספת דירות חדשות והרחבת השכונות.

פרויקטים אלו נעשים תחת יוזמה ממשלתית, עירונית או פרטית. בטרם מעמיקים בקשר בין התחדשות עירונית למיסוי מקרקעין, יש להבין את המושגים השונים.

 

מיסוי מקרקעין – מה פירוש המושג?

חוק מיסוי מקרקעין בישראל (בשמו הרשמי: חוק מיסוי מקרקעין (שבח ורכישה) התשכ"ג-1963) למעשה עוסק בתהליך המיסוי שחל על הצדדים השונים בעת קנייה או מכירת מקרקעין.

 

מושגים חשובים שכדאי להכיר!

מקרקעין – קרקע בישראל, לרבות בניינים ומבנים, בתים או נכסים אשר מחוברים לקרקע דרך קבע ולא באופן ארעי. זכות במקרקעין – על פי חוק, זכות במקרקעין מוגדרת לפי בעלות, חכירה למשך למעלה מ- 25 שנים או הרשאה לשימוש במקרקעין שהיא כבעלות או חכירה.

 

מכירת או רכישת זכות במקרקעין

במקרה של מכירת זכות במקרקעין, החוק מגדיר שני סוגי מיסים: מס שבח ומס רכישה. בעת תהליכי התחדשות עירונית, יש לעמוד על ההבדלים בין הערים השונות, והשפעת ההבדלים על נושא המיסים (מס שבח ומס רכישה). אודות ההבדלים השונים תוכלו לקרוא בקישור הבא: התחדשות עירונית – ההבדל בין הערים השונות.

 

מיסוי מקרקעין בפרויקט פינוי בינוי

בעת פרויקט פינוי בינוי, ישנם דגשים מיוחדים שעל בעלי הדירות להיות ערים אליהם בכל הקשור למיסוי. דוגמה אחת, היא שדייר זכאי לפטור ממס שבח במכירת זכויותיו על נדל"ן בפרויקט פינוי בינוי – אך ורק במקרה של דירה אחת בלבד, שתמורתה הוא מקבל דירה חדשה אחרת. שירותי הבנייה לבניית הדירה החדשה, יחויבו במע"מ בשיעור אפס.

 

שינויים בחוק

דוגמה אחרת עוסקת בשינויים שהתרחשו בחוק וחשוב להכירם. בעבר, דיירים מרובי דירות, חויבו במס שבח על הדירה השנייה ומעלה. התיקון לחוק קובע כי מי שיש לו יותר מאשר דירה אחת, יקבל גם הוא את הדירות הנוספות בפטור ממס שבח.

 

פינוי בינוי בירושלים – התייעצו עם המומחים

בכל הקשור לשאלות בנוגע למיסוי מקרקעין בפרויקט פינוי בינוי בעיר ירושלים, כדאי לפנות לחברה 'טרא (התחדשות)'. מדובר בחברה יזמית שפועלת בתחום ההתחדשות העירונית בעיר הבירה ירושלים. 'טרא (התחדשות)' היא חברה בעלת חוסן כלכלי ועסקי ושנים רבות של ניסיון, והיא מתמחה בייזום, תכנון, ניהול וביצוע פרויקטים של התחדשות עירונית בעיר ירושלים.

פנו לסוכן מקצועי בטרם קבלת ההחלטות ועל מנת שתכירו את זכויותיכם וחובותיכם!

בְּנִיָה

מומחי תיקון 190

חשבת למשוך את כספי הפנסיה? אל תעשה/י זאת בפזיזות! כנראה שתוכל/י למשוך ולא לשלם מס. כדי לקבל פרטים נוספים ניתן להשאיר פרטים ואנו נחזור אליכם.