מה תפקידו של עורך דין קריפטו?

עורך דין קריפטו

בתקופה האחרונה המסחר במטבעות וירטואליים תפס תאוצה. לא מעט משקיעים הרוויחו מיליונים בין אם מדובר על ביטקוין ובין אם על קריפטו והחלו להזדקק לייעוץ של עורך דין מומחה בתחום. המאמר יפרט מה תפקידו של עורך דין קריפטו.

 

מה זה קריפטו?

בדומה לביטקוין, קריפטו הוא מטבע וירטואלי ופופולרי שנסחר באופן דיגיטלי ללא צורך בשירותי הבנק ובריביות נמוכות לצורך העברה. יחד עם זאת, לקריפטו יש מיסוי בדיוק כמו מיסוי לביטקוין. מלבד המיסוי ישנן רגולציות המחייבות התייחסות מקצועית הקשורה לסחר המטבעות ולהסדר בעיות עתידיות. כאן נכנס לתמונה עורך דין קריפטו.

 

מה התפקיד של עורך דין קריפטו?

התפקיד של עורך דין קריפטו הוא לתת ייעוץ מקצועי כלכלי לאנשים שמתחילים להיכנס לעולם הסחר הדיגיטלי. לא כולם יודעים שבעבר אכן לא היה מיסוי על המטבעות הווירטואליים או שהיה נמוך מאוד. מאחר והמטבעות החלו להיות מבוקשים, עמלות המיסוי עלו ורשויות המס החלו לפשוט על עסקים העוסקים במסחר דיגיטלי ולדרוש את המיסים שהם חייבים למדינה.

למרות שהכסף עובר באופן וירטואלי שאינו בנק ואינו בארץ, החוק מורה על תשלום מס בדיוק כמו כל הכנסה אחרת. מדובר על מס בשיעור 25% כפי שנגבה כאשר רוכשים או מוכרים נכס. במילים אחרות, לא ניתן להתחמק מתשלום המס כי רשויות המס הקימו יחידות אכיפה שמטרתן לחשוף עסקים פרטיים שמבצעים שירותי סחר במטבעות ווירטואליים.

מעבר לכך, עורך דין קריפטו יכול לייצג אתכם מול רשויות המס ובבית המשפט. כל פעולה שתעשו לצורך קנייה או מכירה צריכה להיות חוקית ולכן חשוב לא להתמודד עם זה לבד.

 

איך יודעים שעורך הדין בקיא במיסוי קריפטו?

לימודי עריכת דין לוקחים זמן רב מכיוון שלאחר הלמידה הכללית בוחרים בתחום התמחות ומתמקצעים בו. עורך דין קריפטו עבר התמחות כלכלית, יצא להשתלמויות, למד בקורסים וצבר ניסיון במהלך השנים בתחום המיסוי והמטבעות הווירטואליים. לכן, לא ניתן לשכור את שירותיו של עורך דין מתחום אחר אלא להסתייע רק בעורך דין שמתעסק בקריפטו ובביטקוין.

זו הסיבה שלפני שבוחרים עורך דין קריפטו, חשוב לקבל המלצות ממכרים או באמצעות פורטלים העוסקים בתחום ולוודא שמדובר באדם מקצועי שיודע מה שהוא עושה. הייעוץ של עורך הדין קריטי במיוחד כשמתחילים לסחור בקריפטו או ביטקוין, אבל לא פחות כשצריך להסדיר את תשלומי המס.

 

האם יש מספיק עורכי דין קריפטו בארץ?

מכיוון שמדובר בתחום חדש יחסית אם כי מאוד פופולרי, אין עדיין מספיק עורכי דין קריפטו שסיימו את ההתמחות שלהם. גם הידע אותו צברו עורכי הדין החדשים מצומצם. לכן, רוב הסיכוי שממכרים שלכם תוכלו לקבל פחות המלצות. לחילופין, ניתן למצוא הרבה מידע באינטרנט ולתור אחר עורך דין מתאים. לסיכום, תנו לעורך הדין לעזור לכם בדוחות המס ובתשלומים שעליכם לשלם על פי החוק.

עורך דין קריפטו

מומחי תיקון 190

חשבת למשוך את כספי הפנסיה? אל תעשה/י זאת בפזיזות! כנראה שתוכל/י למשוך ולא לשלם מס. כדי לקבל פרטים נוספים ניתן להשאיר פרטים ואנו נחזור אליכם.