מה צריך בשביל לקבל רישיון עסק למחסן?

רשיון עסקי

לכל מי שמחפש לייבא מזון לישראל, ישנה חשיבות מכרעת בקבלת תעודת רישום יבואן. לקבלת אישור זה יש צורך להציג הסכם עם מחסן המחזיק ברישיון עסק בתוקף. כמו כן, המחסן חייב להיות מתאים לאחסון הסוג הספציפי של המזון המיובא, במיוחד כאשר מדובר במזון רגיש או על חומרים מן החי, שיכול להוות סיכונים בריאותיים אם לא יטופל כראוי. במאמר זה נבחן את הדרישות והתהליך לקבלת רישיון עסק למחסן מזון בישראל.

 

הגשת בקשה

את הבקשה לרישיון עסק מחסן מזון, יש להגיש לרשות המקומית של האזור בו יפעל המחסן. במידה והעסק כבר פעיל, ניתן לחדש את הרישיון באמצעות אותה רשות מקומית. צעד זה מבטיח שהמחסן פועל במסגרת החוקית ועומד בכל התקנות הנדרשות.

 

תנאים מוקדמים לקבלת האישור

לפני הגשת הבקשה, חשוב לוודא שהמבנה עומד בחוקי התכנון והבנייה. באופן ספציפי, על המחסן להיות בעל היתר בנייה תקף המאפשר שימוש בו כמתקן לאחסון מזון. דרישה זו מבטיחה שהמחסן עומד בתקני הבטיחות והמבנה הדרושים לאחסון מוצרי מזון.

הסכמה

גודל מינימלי למחסן מזון

על פי תקנות רישוי העסק הנוכחית, מחסנים בשטח של פחות מ-50 מ"ר פטורים מדרישת רישיון עסק. יחד עם זאת, בשל אופיו הרגיש של אחסון מזון ומורכבות קבלת רישיון לייבוא מזון, רצוי לפנות להכוונה מאנשי מקצוע מנוסים בתחום רישוי עסקים על מנת להבטיח עמידה בתקנות.

 

בחינת הבקשות

בקשות לרישיון עסק למחסן, נבדקות על ידי אגף הרישוי ברשות המקומית. במקרים מסוימים ניתן להתייעץ עם גורמים חיצוניים כמו הרשות הארצית לכבאות והצלה ומשרד הבריאות למתן חוות דעת והערכות נוספות. בחינה יסודית זו מבטיחה כי כל התקנים והתקנות הנדרשים מתקיימים לפני מתן רישיון.

להגיש בקשה

דרישות משרד הבריאות

משרד הבריאות, קבע מערך דרישות מקיף למחסני אחסון מזון. דרישות אלו מכסות היבטים שונים, לרבות תקנות כלליות והנחיות ספציפיות לאחסון מוצרי מזון מן החי. לדוגמה, מבחינת אוורור, המספר המינימלי של החלפות אוויר בשעה חייב להיות ארבע. עוצמת התאורה חייבת להיות לפחות 100 לוקס, ובכל חדר חייב להיות גם מדחום רושם וגם מדחום מחוון. במקרים מסוימים בעלי המחסן עשויים להידרש לבצע התקנה של מד לחות יחסית.

לאחסון מזון קפוא, יש לשמור על טמפרטורה של -18 מעלות צלזיוס, עם רמת לחות בין 85% ל-95%. מעבר לכך, חייבת להיות הפרדה מוחלטת בין סוגי מזון שונים, ולכל חדר צריכה להיות דלת כפולה, כאשר הדלת הראשונה מובילה לפרוזדור עם טמפרטורה נמוכה יותר מהסביבה הסובבת את המחסן.

 

המלצה על חברת "אביב ברישוי"

"אביב ברישוי" הינה חברה המתמחה בסיוע לעסקים בתהליך המורכב של קבלת רישיונות. הם מאמינים בחשיבות של שיפור מתמיד ורואים בכל לקוח נכס. צוות אביב ברישוי מבין, שהכשרה וטיפול נכון במסמכים ובניירת הדרושים הם גורמי מפתח חיוניים לרישוי עסקים מוצלח.

צוות החברה מונה מומחים בתחומים שונים, לרבות מומחים ברישוי עסקים, היתרי בנייה ואיתור נכסים. הם עובדים יחד כדי לחסוך ללקוחות זמן יקר, אנרגיה ובירוקרטיה מיותרת. אביב ברישוי משקיעים רבות בפיתוח ובהכשרת אנשי המקצוע שלהם, ומבטיחים שכל לקוח יקבל הכוונה ותמיכה אישית לאורך כל התהליך. החזון הארגוני שלהם פתוח לשינויים וחדשנות, תוך התמקדות בהשקעות ארוכות טווח בהצלחת לקוחותיהם.

 

לסיכום

קבלת רישיון עסק למחסן מזון בישראל, מצריכה התייחסות מדוקדקת ועמידה בתקנות ספציפיות. באמצעות הגשת הבקשה לרשות המקומית, הקפדה על עמידה בחוקי התכנון והבנייה ועמידה בדרישות משרד הבריאות, יכולים עסקים להבטיח את התנהלות תקינה של פעילות יבוא המזון. בעזרתם של אנשי מקצוע מנוסים כמו "אביב ברישוי", הניווט בתהליך הרישוי המורכב הופך ליעיל ונח יותר, מה שמאפשר לעסקים להתמקד בהצלחתם ארוכת הטווח.

דרישות בריאות

מומחי תיקון 190

חשבת למשוך את כספי הפנסיה? אל תעשה/י זאת בפזיזות! כנראה שתוכל/י למשוך ולא לשלם מס. כדי לקבל פרטים נוספים ניתן להשאיר פרטים ואנו נחזור אליכם.