מה כרוך בהלוואה חוץ בנקאית?

לְהַלווֹת

גופים פיננסיים ופרטיים שונים כמו גם, חברות הבטוח והפנסיה מאפשרים לקחת הלוואה חוץ בנקאית לכל מטרה. ההלוואה ניתנת ללווה בתנאים משתנים, בהתאם לגוף המלווה ולמידת הסיכון שהוא מעריך שהוא נוטל על עצמו במתן ההלוואה. חשוב להבין מהם האפשרויות השונות העומדות בפניכם, טרם לקיחת ההלוואה ולקחת את ההלוואה הנכונה ביותר מבחינה כלכלית. במאמר זה נרחיב לגבי מספר דברים חשובים שכדאי להכיר.

 

חשבון בנק פעיל

על מנת לקבל הלוואה חוץ בנקאית יש להחזיק חשבון עובר ושב באחד מהבנקים בישראל. לרוב תהליך קבלת הלוואה חוץ בנקאית כרוך בפחות בירוקרטיה ותהליך האישור מהיר יותר בהשוואה לתהליך האישור בבנק. ברוב המקרים, אפשר לקבל את האישור העקרוני באופן מידי גם אונליין כאשר הגוף המממן חוזר טלפונית ללקוח לווידוא הפרטים וחתימה על ההסכם.

 

מול מי פועלים

חשוב לדעת מול מי אתם פועלים קבלת ההלוואה וממי אתם מקבלים בפועל את הכסף. בשום מקרה אין לפנות לגורמים שאינם פועלים באישור משרד האוצר וכדאי לוודא שהגוף שאליו פניתם פועל על פי תקנות חוק ההסדרה עבור הלוואות חוץ בנקאיות. מומלץ לחפש מידע והמלצות על אודות הגוף המלווה. עוד על הגופים המציעים הלוואות ראו, https://www.naorcredit.co.il

 

התחייבויות ואחריות

בנטילת הלוואה חוץ בנקאית, הדבר כרוך בהתחייבות להחזרים חודשיים קבועים של הקרן והריבית שסוכם עליה. אי עמידה בתנאי ההלוואה כפי שהם סוכמו עלול להוביל לקנסות  וריביות ואף הפעלת תהליכי הוצאה לפועל. לעיתים הגוף המלווה מחתים את הלקוח כי במידה והוא יפרע את ההלוואה מוקדם מהמתוכנן הוא ייאלץ לשלם עמלה מוגדרת ויש לברר זאת מראש.

 

משא ומתן

ניתן לנהל משא ומתן עם המלווים על גובה העמלות לפירעון מוקדם ואף על גובה הריבית. מדובר בשוק תחרותי בו הגופים השונים יכולים להתגמש וקיים סיכוי סביר שתצליחו להוריד את הריבית או את העמלות. חשוב לוודא לגבי כל הצעה מה הערך הסופי של ההתחייבות. סכום הלוואה נקרא "הקרן". על הקרן יש להוסיף את הריבית וההצמדה ולחבר את סך כל ההחזרים.

חשוב לקחת הלוואה רק במידה והיא באמת נדרשת ולהתנהל כלכלית נכון, על מנת שלא להידרש כעבור זמן קצר להלוואה נוספת. על מנת לבחור את ההלוואה הטובה ביותר יש לבדוק אם הרבית המוצעת היא הנמוכה ביותר שאפשר לקבל עבור ההלוואה. בנוסף יש לוודא שתוכלו לעמוד בפריסת התשלומים ושיש אופציה לפירעון מוקדם ללא עמלה או קנס.

 

סיכום הלוואה חוץ בנקאית

לסיכום הנושא, במאמר זה עסקנו בשאלה מה כרוך בהלוואה חוץ בנקאית. כפי שציינו, הדבר כרוך בהחזקת חשבון בנק פעיל, בקבלת אישור עקרוני ובהגעה להסכמות לגבי גובה הריבית, תקופת ההלוואה ואופן פריסת התשלומים. לפני שלוקחים את ההלוואה מומלץ לבצעה השוואה בין ההצעות השונות על מנת לקבל את ההצעה הטובה ביותר מבחינה כלכלית.

לְהַלווֹת

מומחי תיקון 190

חשבת למשוך את כספי הפנסיה? אל תעשה/י זאת בפזיזות! כנראה שתוכל/י למשוך ולא לשלם מס. כדי לקבל פרטים נוספים ניתן להשאיר פרטים ואנו נחזור אליכם.