כל מה שחשוב לדעת לפני שלוקחים משכנתא לעסק!

כל מה שחשוב לדעת לפני שלוקחים משכנתא לעסק!

בעלי עסקים תרים לא פעם אחר אפשרות לקבלת משכנתא לעסק. אלה צריכים לדעת מראש שיש דברים בסיסיים שצריך להכיר בהם, כדי שניתן יהיה לבצע בחירה שקולה בנושא. יצאנו לבדוק את העניין מקרוב וחזרנו עם הנקודות החשובות ביותר. הישארו כאן ותגלו מהי משכנתא לעסק? מהם המסלולים הקיימים? ואיך תוכלו לקבל את המשכנתא בסופו של דבר?

 

משכנתא לעסק – ההגדרה

נפתח את המדריך בהסבר קצר אודות הנושא שלשמו העלינו את המדריך הנוכחי. נסביר שמדובר במשכנתא שמאפשרת לבעל העסק לרכוש נדל"ן מסחרי, כדי שהוא יוכל להימנע מתשלום גבוה של דמי שכירות (זה הרי ידוע שתשלום זה פוגע באופן ניכר ברווחיות העסק).

 

מסלולי המשכנתא האפשריים

סביר להניח ששמעתם לא פעם על מסלולי המשכנתא שמוצעים לרוכשי הדירות בישראל. אם כך, כדאי שתדעו שיש מסלולים דומים שמתאימים לבעלי עסקים שרוצים לרכוש נכס מסחרי. מדובר בין היתר באפשרויות הבאות:

 

  • מסלול משכנתא שכולל ריבית קבועה
  • מסלול משכנתא צמוד מט"ח
  • מסלול משכנתא בריבית משתנה ללא הצמדה ועוד

 

חשוב לציין שבעלי עסקים שמתכננים ליטול את המשכנתא בקרוב, צריכים לשוחח תחילה עם יועץ משכנתא שיבדוק מהו סוג המשכנתא המתאימה להם ביותר. שכן, הבחירה צריכה להתבצע תוך בחינה מעמיקה של העסק הקיים.

 

הבנקים לא ממהרים לתת משכנתא לעסק

הבנקים מתייחסים אחרת לבעלי עסקים שמתעניינים בנטילת משכנתא במטרה לרכוש נדל"ן מסחרי שישמש לתפעול של העסק (בהשוואה לאנשים פרטיים שמתכננים לקנות דירה). חשוב שתכירו בעובדה זו, כדי שתוכלו להתנהל בהתאם ולהעלות את הסיכויים לקבלת המשכנתא. נסביר שהבנקים בוחנים היטב את הבקשה של העסק, תוך בירור אודות גובה ההכנסה של העסק. נציגי הבנק צפויים לאשר את הבקשה במידה ומתגלה שהעסק יציב מבחינה כלכלית והצפי הוא שהעסק יגדיל את הכנסותיו בעתיד.

 

רוצים להעלות את הסיכוי לקבלת משכנתא לעסק? פנו ליועץ משכנתאות!

כאמור, נטילת משכנתא לעסק זה לא משחק ילדים. אם אתם רוצים להעלות את הסיכוי לקבלת המשכנתא בסופו של דבר, עליכם לפנות ליועץ משכנתאות מוסמך שילווה אתכם מתחילת ההליך ועד סופו. שכן, זה יסייע בהקשרים הבאים:

  • יבצע עבורכם הערכה של המצב הפיננסי שלכם ויבדוק כמה תוכלו ללוות
  • ייעץ לגבי אפשרויות המימון המתאימות ביותר למצבכם הכלכלי הקיים
  • ינהל משא ומתן מול המלווים, כדי שתוכלו לקבל את התנאים והריביות הטובות ביותר
  • יסייע בכל הנוגע להתנהלות עם מילוי טפסים ושליחתם לגורמים שונים

 

מילים אחרונות לסיום

עד כאן המדריך שריכז את כל האינפורמציה שחשוב לדעת רגע לפני שלוקחים משכנתא לעסק. בשלב זה ברור לכם שמדובר בעניין מורכב שמצריך הסתייעות מצד גורמים חיצוניים שילוו אתכם לאורך הדרך. נאחל בהזדמנות זו שתקבלו אישור למשכנתא, כדי שתוכלו לקנות את הנכס הדרוש לכם.

תהליך משכנתא

מומחי תיקון 190

חשבת למשוך את כספי הפנסיה? אל תעשה/י זאת בפזיזות! כנראה שתוכל/י למשוך ולא לשלם מס. כדי לקבל פרטים נוספים ניתן להשאיר פרטים ואנו נחזור אליכם.