מה אומר החוק על צריכת קנאביס?

חוֹק

אחד המאבקים הכי גדולים בישראל בשנים האחרונות נוגע לשימוש בקנאביס וליחס החוקי אליו. אם בעבר הקנאביס נתפס כסם מסוכן שהשימוש בו נאסר לחלוטין, היום המצב שונה לגמרי, ומי שהביא לשינוי התפיסה הוא השטח, הרחוב. עם השנים חלחלה ההבנה שרבים מאוד צורכים קנאביס באופן קבוע, ואי אפשר לטעון שהם מסוממים או שמדובר על סמים קשים.

בשנים האחרונות עוברות תקנות שונות ומתבצעים תיקונים בחוק על מנת להקל את האכיפה והענישה בתחום הקנאביס. אז נכון שישראל הקטנה עוד לא הפכה לאמסטרדם, אבל המצב טוב יותר ממה שהוא היה. יש המון בלבול וחוסר הבנה בתחום, ולכן החלטנו לעשות לכם סדר.

 

מהו חוק הקנביס החדש?

בעבר, החוק אסר על החזקה של סמים קלים גם בכמות מזערית, ומי שנתפס כשהוא מחזיק סם קל היה צפוי להגיע לחקירה באזהרה, ולעמוד בפני כתב אישום עם רישום פלילי. חוק הקנביס החדש שנחקק נועד להקל על הענישה. החוק החדש קובע שאדם שייתפס עם כמות קטנה של קנביס שנועדה לשימוש עצמי ייקנס באלף שקלים, ומי שנתפס בפעם השנייה ייקנס באלפיים שקלים.

מי שייתפס עם קנביס בפעם השלישית יכול לעמוד בפני צעדים חמורים יותר, והליך פלילי ייפתח רק נגד מי שנתפס בפעם הרביעית עם קנביס. חשוב מאוד להבין, התפיסה של החוק עדיין אוסרת על החזקת ושימוש בקנביס, אבל מי שייתפס בפעם הראשונה כבר לא צפוי לעמוד למפשט ולקבל רישום פלילי. החוק משמעותי וחשוב מאוד בעיקר עבור צרכני קנביס לצריכה אישית.

חוק הקנאביס

מתי מדיניות אי ההפללה החדשה לא תופעל?

נכון שמדובר על הקלה משמעותית וחדשות טובות מאוד עבור קהילת המעשנים, אך חשוב לשים לב שמדיניות אי ההפללה החדשה עדיין לא מוחלטת. החוק החדש לא תקף על מי שמגדל קנביס בבית, וגם לא על אנשים שתפסו עם סמים קשים.

בנוסף, החוק חל רק על מי שנתפס עם קנביס לצריכה אישית ולא על מי שמחזיק קנביס שיספיק ל- 10 באנגים. החוק החדש גם לא חל על חיילים שכפופים למדיניות הצבאית בנושא זה.

 

מהי ההגדרה של כמות לשימוש עצמי?

על פי ההגדרות שנקבעו בחוק, כמות לשימוש עצמי היא עד 15 גרם, וכל עוד לא הוכח אחרת, ההנחה היא שהאדם משתמש בחומר הזה לצריכה עצמית. אבל אם אדם נתפס עם כמות קטנה יותר של חומר, אך ברור שהוא עוסק בסחר – למשל, יש לו פתק עם כתובת, מספר טלפון, ושם של לקוח, ברור שהחוק החדש לא רלוונטי כי לא מדובר על חומר לצריכה עצמית.

מצד שני, אם האדם נתפס עם כמות גדולה יותר מ- 15 גרם והוא טוען שהיא נועדה לצריכה עצמית, הוא יצטרך להוכיח את זה לבית המשפט.

 

סיכום

אז נכון שיש עוד הרבה לאן להתקדם, אבל המצב הולך ומשתנה לטובה.

חוֹק

מומחי תיקון 190

חשבת למשוך את כספי הפנסיה? אל תעשה/י זאת בפזיזות! כנראה שתוכל/י למשוך ולא לשלם מס. כדי לקבל פרטים נוספים ניתן להשאיר פרטים ואנו נחזור אליכם.