מהם היתרונות בפתיחת קרן השתלמות?

קרן השתלמות

בשנים האחרונות המודעות להשקעות ולהתנהלות פיננסית נכונה עלתה מדרגה. כולנו מבינים היום שלהחזיק את הכסף שאנחנו מרוויחים בחשבון הבנק זה לא בדיוק הדבר הנכון, כיון שהכס, הזה יכול לייצר לנו עוד כסף. יש מגוון דרכים שבהן ניתן לעשות את זה, אולם אחת הדרכים הטובות ביותר שלא כולם מכירים היא באמצעות פתיחת קרן השתלמות. כאן נספר לכם עליה.

 

קרן השתלמות

קרן השתלמות היא אפיק השקעה שבו עובד מפריש כסף בכל חודש והמעסיק שלו מפריש סכום נוסף. כיום האפשרות הזו פתוחה גם לעצמאיים, על מנת לאפשר להם להנות מהקרן. הכלי הפיננסי הזה נחשב לאחד הטובים ביותר שיש בשוק ההון, ולכן כמעט כל חברות ההשקעות מאפשרות לכן לפתוח קרן השתלמות. השוואה קרן השתלמות תעזור לכם למצוא את הקרן שהכי משתלמת לכם.

מודעות להשקעות

פטור ממס

היתרון הראשון שיש בקרן השתלמות על פני כל אפיק השקעה אחר הוא כמובן הפטור ממס. לא משנה מהי הדרך שבה הרווחתם את הכסף שלכם בשוק ההון, כאשר תמכרו את האחזקות שלכם ותמירו אותם לכסף בבנק אתם הולכים לשלם עבור זה הרבה מאוד כסף. על קרן השתלמות חל פטור ממס בתנאי שפותחים אותה בתנאים מסוימים, מה שמונע מכם את ההפסד הרב שכרוך במיסוי.

 

חיסכון של המעסיק

בכל מכשיר השקעה אחר הכסף שנכנס לחשבון ההשקעה הוא זה שיוצא מהכיס שלכם. בקרן השתלמות המצב שונה כיון שהמעסיק שלכם גם הוא מפריש, מה שמאפשר לכם להגדיל את סכום ההשקעה בלי שהוא יוצא מהכיס שלכם. החוק מחייב מעסיק לפתוח קרן השתלמות לעובד שלו, במידה והעובד מעוניין בכך, כך שאסור לכם לוותר על האופציה הזו.

חסכון של המעסיק

תקרת הפקדה

נקודה שחשוב להכיר ביחס לקרן השתלמות היא תקרת הפקדה. לאור העובדה שהקרן פטורה ממס המדינה רצתה למנוע מצב שבו כל כספי ההשקעות שלכם יופנו לקרן השתלמות, ולכן היא הגבילה את הסכום שאותו אתם יכולים להשקיע בכל חודש לכדי 2.5% מהמשכורת החודשית שלכם. התוספת של המעסיק לא יכולה לעבור את השיעור של 7.5% מהשכר החודשי.

 

אל תשכחו לבדוק דמי ניהול

כפי שהבנתם הכסף שאותו תצברו בקרן ההשתלמות הולך להגיע כולו לכיס שלכם, אולם יש לדבר הזה חריג אחד. החברה שמנהלת לכם את קרן ההשתלמות הולכת לגזור דמי ניהול על התפעול של הקרן. האחוזים של דמי הניהול נראים זניחים במבט ראשון, אולם בטווח של שנים ארוכות זה יכול להיות להגיע למאות אלפי שקלים. בדקו היטב מי החברה שמציעה לכם את דמי הניהול הכי נמוכים.

 

לסיכום

קרן השתלמות נחשבת לאחד מאפיקי ההשקעה הטובים ביותר, ויש לכך שתי סיבות מרכזיות. הסיבה הראשונה היא העובדה שמדובר על אפיק ההשקעה שבו יש פטור מלא ממס, דבר שלא קיים באפיקים אחרים. הסיבה השנייה היא החובה של המעסיק להפריש כסף לטובת הקרן.

דמי ניהול

מומחי תיקון 190

חשבת למשוך את כספי הפנסיה? אל תעשה/י זאת בפזיזות! כנראה שתוכל/י למשוך ולא לשלם מס. כדי לקבל פרטים נוספים ניתן להשאיר פרטים ואנו נחזור אליכם.