למשכנתא אין גיל – כל מה שרציתם לדעת על משכנתא בגיל צעיר

משכנתא

בין אם אתם מעוניינים ברכישת דירה לצורך מגורים ובין אם אתם מעוניינים ברכישת דירה לצורך השקעה, אם אתם אנשים צעירים – ככל הנראה שאין ברשותכם הון עצמי מספיק לביצוע הרכישה.  באמצעות משכנתא ניתן לרכוש דירה גם בהינתן הון עצמי נמוך יחסית. משכנתא לצעירים – כל מה שרציתם לדעת.

 

מהי משכנתא?

משכנתא היא הלוואה שניתן לקחת על מנת להגיע להון המאפשר לכם רכישה של דירה. משכנתא שונה מעט מהלוואות, שכן על מנת לקבל משכנתא יש לעמוד בתנאים מסוימים. בנוסף, לא כל גוף מוסמך לתת משכנתא, אלא רק בנקים למשכנתאות שיש להם את האישור הדרוש מטעם המדינה.

מכיוון שהעלות של דירה ממוצעת נחשבת ליקרה מאוד, לרוב האזרחים אין מספיק כסף לשלם בעבורה. באמצעות משכנתא, כל אדם יכול להגיע להון הנדרש לרכישת דירה, כאשר את הכסף אותו הוא לווה באמצעות המשכנתא הוא יצטרך להחזיר לפי הזמן שנקבע בעת לקיחת המשכנתא.

 

כיצד צעירים יכולים לקחת משכנתא?

למרות שלרוב ענייני רכישת דירות נשמעים כמשהו שמתעסקים בו אנשים מבוגרים יותר, גם צעירים שמעוניינים לקחת משכנתא על מנת לרכוש דירה יכולים לעשות זאת. בין אם מדובר על דירה לצורך מגורים של זוג צעיר, או צעיר שאפתן המעוניין לרכוש דירה להשקעה, עמידה בקריטריונים מסוימים יכולה לאפשר לצעירים לקחת משכנתא בדיוק כמו כולם.

צעירים מתחת לגיל 17 אינם יכולים להגיש בקשה למשכנתא, כך שרק מי שמלאו לו 17 יכול להגיש בקשה. גם צעירים יצטרכו להוכיח שיש להם הכנסה כספית קבועה, שכן הבנק לא מתכוון לאשר משכנתא למי שלא יהיה מסוגל לעמוד בהחזרתה.

 

הגבלות על צעירים

ישנן מגבלות מסוימות בכל זאת החלות על צעירים שמעוניינים לקחת משכנתא. כאמור, צעירים מתחת לגיל 17 לא יכולים להגיש בקשה לקבלת משכנתא מהבנק, גם אם יש להם הכנסה מסודרת וקבועה.

במקרים כאלה, הוריו של הילד יכולים להיות ערבים להחזר המשכנתא. המשכנתא תרשם על שם הילד, אך בפועל הוריו ידאגו להחזר החודשי של ההלוואה, עד שהילד יוכל לעשות זאת בעצמו.

 

כיצד צעירים יכולים להשיג הון עצמי למשכנתא?

במידה וצעיר רוצה לרכוש דירה מסוימת, הוא צריך להציג הון עצמי מסוים על מנת להיות מסוגל לקחת משכנתא לאותה הדירה. צעירים שרוצים להגיש בקשה למשכנתא יצטרכו לחסוך כסף כבר בשלב מוקדם. ניתן להשתמש גם במענק ובפיקדון הצבאי לצורך לקיחת משכנתא. במידה ולהורים שלכם יש יכולת כלכלית, תוכלו להיעזר גם בהם.

 

ייעוץ מקצועי

צעירים יכולים לקחת משכנתא, אך אין ספק שהבנקים יבחנו אותם בצורה הרבה יותר קפדנית ובררנית. במידה ואתם רוצים לבצע את תהליך לקיחת המשכנתא בצורה טובה יותר, תוכלו לפנות ליועצי משכנתאות על מנת לקבל ייעוץ מקצועי.

משכנתא

מומחי תיקון 190

חשבת למשוך את כספי הפנסיה? אל תעשה/י זאת בפזיזות! כנראה שתוכל/י למשוך ולא לשלם מס. כדי לקבל פרטים נוספים ניתן להשאיר פרטים ואנו נחזור אליכם.