כמה עולים תכשיטי יהלומים?

תכשיטי יהלומים

החלטת שהגיע הזמן להעניק לאהובתך בתכשיט יוקרתי לקראת מאורע חשוב? או שמא התחשק לך לפנק את עצמך בתכשיט מנקר עיניים? אך מהו המחיר לפינוק שכזה? כאשר אתם ניגשים לחנות כלי בית ומעוניינים ברכישת סיר חדש, תוכלו להתבונן במגוון דגמים, להשוות בין המחיר לאיכות המוצעת ובכך לבצע סקר שוק בצורה פשוטה למדי.

אולם, כאשר אנחנו ניגשים למרכז הקניות לקניית עגילי יהלומים או לקניית טבעת יהלום –  המצב משתנה. זאת מכיוון שמחירם של תכשיטי היהלומים אינו מוגדר וקבוע מאחר שזה תלוי במשתנים רבים. המשתנה המשמעותי ביניהם הוא סוג היהלום, מחיר היהלום נקבע לפי מאפיינים שונים כמו צבע היהלום, שקיפותו, חיתוכו וכדומה. בכתבה הבאה נפרט על כלל המאפיינים הללו כדי להבין את השפעתם.

 

רמת הצלילות

רמת צלילות היהלום נקראת גם רמת הניקיון. לאחר כריית היהלום מהטבע, זה מכיל שריטות ופגמים פנימיים למיניהם כגון בועות ונקודות. פגמים אלו מונעים מהיהלום לפזר את האור בצורה אחידה, כלומר היהלום מנצנץ בצורה טובה פחות. איכותו של היהלום נמדדת על פי סוגם וכמותם של הפגמים האלו לפי סקלת שקיפות.

לפי סקלה זו, היהלום ה"שקוף ביותר" הינו יהלום ללא פגמים ואילו היהלום הכי שקוף פחות הינו יהלום שניתן לראות את פגמיו בקלות רבה. מרבית הפגמים מדורגים באמצע הסקלה ואלו פגמים שניתן לראות רק באמצעות מכשירי הגדלה מקצועיים ובדרך כלל אלו אינם משפיעים על נראות היהלום אלא רק על מחירו.

 

רמת השקיפות – צבע היהלום

צבע היהלום נמדד בהתאם לרמת שקיפותו, גם הפעם על פי סקלה מוגדרת. לפי הסקלה, ככל שהיהלום שקוף יותר, כלומר, צלול ונקי יותר, כך איכותו גבוהה יותר. איכות היהלום פוחתת ככל שהצבע יהיה עכור יותר ואפילו בעל נטייה לגווני צהוב. לעומת זאת, ישנם יהלומים בעלי צבעים ייחודים כמו אדום, ורוק, ירוד ועוד – אשר נחשבים בעל איכות גבוהה מכיוון שנוצרים כתוצאה מתהליכים נדירים בטבע. לפיכך, מחירם של יהלומים אלו גבוה יותר בדרך כלל.

 

משקלו של היהלום

משקל היהלום נקבע לפי יחידות מידה המכונות קארט, אשר זו מייצגת חמישית גרם. ככל שמשקל היהלום גבוה יותר, כך מחירו יעלה. יתרה מזאת, יהלומים במשקל גבוה הינם נדירים יותר בטבע. לפיכך, המחיר לא עולה באופן פרופורציונלי לעליית המשקל. לדוגמא, אם יהלום במשקל 1 קארט יעלה 1000 ₪, יהלום במשקל 2 קארט ככל הנראה יעלה הרבה יותר מ2000 ₪.

לסיכום, לא ניתן לקבוע באופן חד משמעי מהו מחירו של תכשיט יהלום מכיוון שמדובר בקטגוריה רחבה שמכילה מוצרים רבים בטווח מחירים גדול למדי אשר מושפע ממאפיינים רבים. הלקוח הממוצע מוציא סכומים מופקעים על תכשיטים ברמה בינונית בעקבות חוסר בקיאות בתחום. לכן מומלץ מאוד לרכוש את הידע המתאים או להיעזר באיש מקצוע טרם הרכישה.

תכשיטי יהלומים

מומחי תיקון 190

חשבת למשוך את כספי הפנסיה? אל תעשה/י זאת בפזיזות! כנראה שתוכל/י למשוך ולא לשלם מס. כדי לקבל פרטים נוספים ניתן להשאיר פרטים ואנו נחזור אליכם.