אילו פרמטרים חשובים כאשר עושים השוואת קרן השתלמות

השוואה קרן השתלמות

השוואה נכונה בין קרנות ההשתלמות השונות שמוצעות כיום בשוק יכולה להתבצע על ידי מי שמכיר את הפרמטרים הבסיסיים. המדריך הנוכחי עולה לרשת, כדי להציג את פרמטרים אלה בפני גולשים שטרם הכירו בהם. הישארו כאן ותהיו בטוחים שתגלו את כל הכלים שיאפשרו לכם לבצע הליך מקצועי שיביא לתוצאה מיטבית.

 

הקדמה אודות קרנות ההשתלמות

רגע לפני שנציג בפניכם את הפרמטרים החשובים, עליכם לדעת מה הן בכלל קרנות השתלמות. נסביר בקצרה שמדובר בכלי חיסכון שנוצר בתור התחלה למטרות של מימון השתלמויות מקצועיות. עם השנים, קרן ההשתלמות הפכה למוצר חיוני עבור עצמאיים ושכירים שרוצים לחסוך כסף. שכן, זו הקנתה להם אפשרות לנהל את ההשקעות שלהן באופן מקצוע תוך קבלת הטבות מס.

השוואה קרן השתלמות

הפרמטר ה – 1: תשואה

אי אפשר לעסוק בקרנות השתלמות מבלי לכתוב מילה או שתיים על התשואה. שכן, מדובר בכסף שמושקע על ידיכם בקרן הנבחרת ובאפיקים שונים, למשל:

  • אגרות חוב
  • מניות
  • נכסים שאינם סחירים ועוד

בעת בחירת קרן ההשתלמות, עליכם לערוך השוואה של התשואה אודות התשואה מ – 3 שנים השנים האחרונות, כדי לקבל תמונת מצב כללית ולבחור בעקבותיה. נציין כי תוכלו לקבל את התשואה הטובה ביותר בקרן ההשתלמות של גמלנט, אז כדאי שתכניסו את הבירור הזה לרשימה שלכם.

 

הפרמטר ה – 2: סיכון

סביר להניח שאתם יודעים שהשקעות בנכסים מסוכנים עשויה להוביל בסופו של דבר לתשואה גבוהה מאשר השקעה בנכסים שנחשבים ל"בטוחים". כעת, עליכם לדעת שהדבר יצריך מכם הקצאת זמן שיאפשר לכם לבדוק את הסיכון שבא לידי ביטוי בקרנות ההשתלמות השונות. שכן, השוואה קרן השתלמות בהקשר זה תאפשר לכם לבדוק את רמת הסיכון שבאה לידי ביטוי בכל קרן השתלמות ולבחור בסופו של דבר את זו המתאימה לכם ביותר.

השוואה קרן השתלמות

הפרמטר ה – 3: מדד שארפ

יכול להיות שזו הפעם הראשונה שאתם שומעים על המושג "ממד שארפ". אם כך, עליכם לדעת שזהו מדד שפותח במטרה להביא לשקלול של שני הפרמטרים שהוצגו לעיל – הסיכון והתשואה (שבדרך כלל הפוכים). לא נעמיק בנושא יותר מידי, כדי לא להכביד באינפורמציה. רק נאמר שאם תגלו שהמדד גבוה, תוכלו ללמוד שיש לו ביצועי קרן משתלמים.

 

מתלבטים? תמיד אפשר לפנות למומחים

אם אתם מוצאים את עצמכם מתלבטים בין כמה קרנות השתלמות, כדאי שתדעו שיש לכך מזור. תוכלו פשוט לפנות אל המומחים של קרנות ההשתלמות שעליהן שמתן עין. תבקשו לקבל מידע אודות 3 הפרמטרים שלעיל והם יעשו עבורכם את העבודה. כלומר, הם ימסרו לידיכם את כל המידע הנחוץ, כדי שתוכלו לבצע השוואה יעילה.

 

מילים אחרונות לסיום

אלו היו 3 הפרמטרים שחשוב להכיר כשמבצעים השוואות בין קרנות פנסיה שונות. בשלב זה אתם מכירים בהם מקרוב, כך שנותר לכם רק לערוך את הבירור ולבחור נכון. נאחל לכם כעת שתהיה דרך צלחה!

השוואה קרן השתלמות

מומחי תיקון 190

חשבת למשוך את כספי הפנסיה? אל תעשה/י זאת בפזיזות! כנראה שתוכל/י למשוך ולא לשלם מס. כדי לקבל פרטים נוספים ניתן להשאיר פרטים ואנו נחזור אליכם.