חישוב פיצויים בגין תאונת דרכים

תאונת דרכים

למרבה הצער, עשרות תאונות דרכים מתרחשות מדי יום ברחבי הארץ. מדובר במכת מדינה הנובעת ממגוון גורמים ונחשבת לאחת המגיפות הגרועות ביותר בעת המודרנית. אך החוקים לגבי פיצויים בגין תאונת דרכים ברורים מאוד, וכדאי שתדעו שאתם זכאים להם ללא כל קשר למידת אשמתכם בתאונה, אם יש כזאת. במאמר זה ננסה להבין מה המשתנים שמשפיעים על חישוב הפיצויים בגין תאונת דרכים. 

 

מבנה הפיצויים

פיצויים בגין תאונת דרכים בנויים ממספר "ראשי נזק", נתונים שונים המשפיעים על משוואת חישוב הפיצויים. הודות לסעיף האחריות המוחלטת, זה המחייב את חברת ביטוח החובה של הרכב המעורב לשאת בכל ההוצאות ללא קשר למידת האשמה של המעורבים, הוחלט להגביל בחוק את גובה הפיצויים.

אולם על מנת להצליח ולהוציא את הסכום המקסימלי המגיע לכם כחוק, מומלץ להיעזר בשירותיו של משרד עורכי דין מקצועי ואמין המתמחה בנושא פיצויים בגין תאונות דרכים, כמו למשל משרד עורכי דין פייפר כהן.

 

אובדן השתכרות והפסדי שכר

נתחיל מראש הנזק בעל המשקל הגדול ביותר- אובדן ההשתכרות של אדם הנפגע בתאונת דרכים. רבים הנפגעים בתאונות דרכים סובלים לאחר מכן מאובדן כושר עבודה, שכן הם אינם יכולים להמשיך ולהתפרנס בעבודה שלהם. בית המשפט האחראי על קביעת שיעור גובה הפיצויים במהלך התביעה, מתחשב באחוזי נכות הקבועה, הנכות הזמנית ואובדן השכר המשוער.

בדרך כלל יכפילו את השכר החודשי של הנפגע באחוזי הנכות שנפסקו לו על מנת לקבוע את גובה הפיצוי. לדוגמה, אם אדם הרוויח 12,000 שקלים בחודש, ונפסקו לו 50% נכות, הסכום לפיו ייקבע הפיצוי יהיה 6,000 שקלים. את הסכום הזה יש להכפיל במספר החודשים שנותרו לו עד לגיל הפרישה, מה שהופך את גובה הפיצויים למאות אלפי שקלים במקרים מסוימים.

 

כאב וסבל

ראש הנזק המורכב ביותר לחישוב הוא מידת הכאב והסבל שנגרמו לנפגע בתאונת הדרכים, שכן לא ניתן לכמת ממנו סכום מדויק של אובדן שכר כזה או אחר. על מנת לחשב את מידת הכאב והסבל הדורשת פיצויים, יש להתחשב במספר נתוני מפתח:

  • גיל הנפגע- לאחר גיל שלושים, ככל שהגיל עולה כך יצטמצם סכום הפיצויים.
  • ימי אשפוז- ככל שהנפגע שהה מספר ימים גבוה יותר באשפוז, כך יגדל הסכום.
  • אחוזי הנכות- על פי חוק, הסכום המקסימלי לפיצויים הוא 180,000 שקלים. כל אחוז נכות מזכה את הנפגע באחוז אחד מאותו סכום מקסימלי.
  • במידה והנפגע אינו סובל מנכות, רשאי בית המשפט לפסוק פיצוי בגין סבל וכאב על פי שיקול דעתו בגובה של עד עשרה אחוזים מהסכום המקסימלי.

 

הוצאות רפואיות

כל ההוצאות הרפואיות הכרוכות בטיפול בנפגע לאחר תאונת הדרכים, ובלבד שאינן מכוסות בסל הבריאות והנפגע נדרש לשלם עליהם, יהיו משוכללות בסכום הפיצויים. מדובר בכל ההוצאות הכרוכות מיום התאונה כולל הוצאות עתידיות, אשפוז, ציוד רפואי ועוד. כמו כן, נתונים נוספים מצטרפים לראש נזק זה, כמו פגיעה ביכולת הניידות והצורך ברכב מיוחד, וכן אם נדרשת התאמת דיור כתוצאה ממצבו המיוחד החדש של הנפגע.

תאונת דרכים

מומחי תיקון 190

חשבת למשוך את כספי הפנסיה? אל תעשה/י זאת בפזיזות! כנראה שתוכל/י למשוך ולא לשלם מס. כדי לקבל פרטים נוספים ניתן להשאיר פרטים ואנו נחזור אליכם.