מס הכנסה וקניית דירה – כמה תשלמו על רכישת דירה?

מס הכנסה וקניית דירה - כמה תשלמו על רכישת דירה

החלטתם לקנות דירה בארץ? החלטה מצוינת שיכולה להיות החלטה כלכלית נהדרת ומאד מניבה. על מנת למקסם את ההשקעה ולקנות את הדירה המתאימה ביותר עבורכם אתם צריכים לעשות לא מעט עבודת חקר. עליכם להכיר את שוק הנדל״ן לעומקו ולצד זה ללמוד הרבה על לקיחת הלוואות ומשכנתאות והתנאים המקסימליים שתוכלו לקבל. לא פחות חשוב זה ללמוד ולהבין היטב את מערכת המיסוי הנדל״ן בארץ!

מיסים והיטלים שונים עלולים להשפיע על ההחלטה שלכם איפה ומה לרכוש. בארץ קיימים מספר מיסים והיטלים לעסקאות נדל״ן אשר חלים על כל אחד מהצדדים ומשתנים בהתאם לשווי הנכס ומספר הנכסים שיש לרוכש. במדריך מקוצר זה נסביר את העקרונות הראשיים במיסוי דירה אך חשוב לציין שהדבר מורכב מהרבה פרטים קטנים ולכן תמיד עדיף לעבוד עם חברת נדל״ן מקצועית ומנוסה אשר מכירה את השוק מצוין ותוכל לשכלל גם את הנתון החשוב של המיסוי.

 

שני סוכי המיסוי המרכזיים בשוק נדל״ן

 מס רכישה

מס רכישה הוא מס שחל על כל עסקת נדל"ן בישראל. זה מס שהרוכש משלם על קניית הנכס. אם זו דירה ראשונה שלכם תצטרכו לשלם מס רק במידה ושווי הדירה הוא מעל לסכום מסוים.  זהו הפטור היחיד שיכול לחול על מס רכישה, שאר הדירות והנכסים שלכם יהיו מחויבים במס רכישה.

 

מס שבח

מס שבח הוא מס המחייב את מוכר הדירה. כלומר תדרשו לשלם אותו אם וכשתמכרו את הדירה. חשוב לקחת אותו בחשבון במיוחד כאשר קונים דירה להשקעה, ויש תוכנית למכור אותה בעוד מספר שנים כשהערך שלה יעלה, על מנת להמשיך ולמנף את הכסף. זה למעשה מס הכנסה או מס רווחי הון בגרסת הנדל״ן. חשוב להבין את הפרטים של מס שבח. כגון – תוכלו לנכות הוצאות מסוימות של הדירה כגון שיפוצים שהשביחו את הדירה והעלו את הערך שלה.

בשל המורכבות של המיסוי לצד נתונים רבים אחרים שיש לקחת בחשבון ההמלצה הגורפת היא לעבוד עם אנשי מקצוע חכמים ומנוסים שיכולו למקסם איתכם את הנתונים שלכם ולייעץ בצורה הטובה ביותר. לפרטים נוספים הקליקו כאן www.isratop.co.il

 

בואו נדבר על מספרים!

אז כמה מס רכישה על דירה ראשונה נשלם בפועל? מעודכן לשנת 2024

 

בין 1,919,155 – 2,276,360 ש"ח 3.5%

בין 2,276,360  – 5,872,725 ש"ח 5%

בין 5,872,725  – 19,575,755 ש"ח 8%

מעל 19,575,755- 10%

 

ומה קורה עם דירה שנייה?

משקיעים בנדל״ן עכשיו או מתכננים להשקיע בעתיד? חשוב להבין את המיסוי לדירה שנייה. בדירה שנייה משלמים מס רכישה גבוה יותר החל מהשקל הראשון עד 5,872,725 תשלמו 8% מס רכישה ומעל לסכום זה המס עולה ל10% מסך הדירה.

נתונים אלה משתנים מעת לעת ומושפעים מהריבית ומהשוק. חיקרו היטב את נושא המיסוי ותמיד קחו אותו בחשבון כשאתם מתכננים את הרכישה או ההשקעה שלכם – כמה מיסים תצטרכו לשלם בפועל.

שני סוכי המיסוי המרכזיים בשוק נדל״ן

מומחי תיקון 190

חשבת למשוך את כספי הפנסיה? אל תעשה/י זאת בפזיזות! כנראה שתוכל/י למשוך ולא לשלם מס. כדי לקבל פרטים נוספים ניתן להשאיר פרטים ואנו נחזור אליכם.