השוואת קופות גמל: מדריך לבחירת האופציה הנכונה עבורך

כְּסָפִים

רבים מתעניינים לגבי בחירה בקופת הגמל המתאימה ביותר עבורם, אך לא כולם יודעים כיצד לבחור נכון. מאמר זה יעסוק בגורמים השונים שכדאי לכם לבחון בעת השוואה בין קופות הגמל השונות, במטרה להגיע למסקנה הנבונה והמושכלת ביותר. 

 

השוואת קופות גמל – המדריך המלא

השוואת קופות גמל חייבת להתבצע באופן מקצועי ומקיף, מאחר ואין שום סיבה לבזבז את הכסף שלכם על הקופה שאינה תואמת לצרכים ולמטרות שלכם. יש לבצע סקר שוק ולבחון את הקריטריונים השונים, במטרה לבחור בקופת הגמל שתסייע לכם ליהנות מהכנסה חודשית קבוע בעת הפרישה.

קופת גמל מיועדת לחיסכון לטווח הארוך והיא ממלאת תפקיד חשוב בעתיד הפיננסי שלכם. בחירה בקופת הגמל המתאימה לכם, תוביל לתשואות טובות יותר ולפוטנציאל רווח גבוה.

כְּסָפִים

כיצד לבחור קופת גמל?

רוב האנשים אינם מתעמקים בפן הפיננסי של חייהם, מאחר ולרבים אין את הזמן או הסבלנות להבין לעומק את כל הניואנסים הקטנים. אך באמצעות פורטל פיננסי ניתן ללמוד את התחום ולהבין מעט יותר לעומק, מה בדיוק המשמעות של קופת גמל וכיצד היא משפיעה על הביטחון הפיננסי שלכם. כמו כן, תוכלו ללמוד כיצד לבחור את קופת הגמל האופטימלית עבורכם, באמצעות בחינה של הגורמים הבאים:

  1. התשואות של קופת הגמל – התמקדו בתשואה נטו של הקופה, מאחר וחלק ממנהלי ההשקעות מציגים את תשואת הברוטו של הקופה, הכוללת את דמי הניהול. יש לבחון את תשואת הנטו, על מנת להבין כמה בדיוק תוכלו להרוויח ממנה, לאחר תשלום דמי הניהול הנדרשים.
  2. הערכת סיכונים – יש לבחור את קופת הגמל המאזנת היטב בין פוטנציאל הרווח לבין רמת הסיכון. אומנם השקעות מסוכנות יכולות להניב לכם תשואה גבוהה יותר, אך אל תתעלמו מהסיכון הכרוך בכך. כדאי לבדוק את מדיניות ההשקעה, מדד התנודתיות, כמות הנכסים הלא סחירים ומדד שארפ, המתייחס להחזר הסיכון.
  3. היקף הנכסים המנוהלים – היקף הנכסים המנוהלים משפיע באופן ישיר על רמת היציבות של קופת הגמל. לכן מומלץ לבחור בחברה המספקת פיקוח משמעותי על תיק ההשקעות שלכם, במטרה לשפר את רמת האמינות.
  4. היציבות והמוניטין של החברה המנהלת את קופת הגמל – חברה מוכרת וותיקה תוכל ליהנות ממוניטין איכותי יותר ומיציבות גבוהה יותר, דבר שכמובן מהווה יתרון משמעותי. רקורד מכובד מעיד על הבנה מעמיקה של התחום, לצד שירות אדיב ואישי ללקוחות החברה.

 

השוואת קופות גמל – סיכום

לסיכום ניתן לומר כי ישנו צורך מהותי להשוות בין קופות הגמל השונות, במטרה להבטיח לעצמכם את האופציה האמינה והאיכותית ביותר. מי שלא יקפיד לעבור על הקריטריונים השונים ולבחון לעומק את קופות הגמל הקיימות היום בשוק, עלול למצוא את עצמו עם קופת גמל שאינה מתאימה למטרותיו.

לכן חשוב תמיד לבדוק את התשואות, להשוות בין פוטנציאל הסיכון של קופות הגמל וכמובן לבחון את היקף הנכסים המנוהלים, וותק הקופה ורמת היציבות שלה.

כְּסָפִים

מומחי תיקון 190

חשבת למשוך את כספי הפנסיה? אל תעשה/י זאת בפזיזות! כנראה שתוכל/י למשוך ולא לשלם מס. כדי לקבל פרטים נוספים ניתן להשאיר פרטים ואנו נחזור אליכם.