המדריך המלא למשכירי דירות

שוכרי דירות

נדל"ן הוא אחת הדרכים המוכרות והמדוברות ביותר לייצור הכנסה נוספת, שנחשבת ברובה להכנסה פסיבית. כאשר מדובר בבעלות על דירה והשכרתה, ההשקעה בנדל"ן מתרחבת ודורשת גם מערכת יחסים חיובית עם השוכרים. לאורך כל תקופת ההשכרה מתקיימים יחסים משפטיים של שוכר-משכיר, שכוללים חובות של שני הצדדים על פי החוק והחוזה שנחתם ביניהם. קבלו מדריך מפורט למשכירי דירות.

 

השכרת דירה בישראל

אם אתם בעלים של דירה או של דירות, תוכלו לממש את הרווחיות של הדירה בעזרת השכרתה לדיירים, לתקופת זמן קצובה. בתור הבעלים של הנכס, תצטרך למצוא שוכרים פוטנציאליים, לקבוע מולם את תנאי ההשכרה, שיהיו מבוססים על החוק הישראלי שקובע שהמשכיר חייב למסור לשכורים את הנכס כאשר הוא נמצא במצב תקין, להניח לשוכרים להשתמש בנכס ללא הפרעה ולתקן כל פגם שעלול להפריע לשימוש בנכס ולא נגרם על ידי השוכרים.

התשלום שנקבע עבור שכר השימוש בדירה צריך להיות מועבר למשכיר על פי התנאים שנקבעו בחוזה ועליו להשתמש בנכס באופן סביר ולא לגרום לו לנזק.

שוכרי דירות

מערכת יחסים משפטית

כאמור, מערכת היחסים בין שוכר למשכיר מבוססת במקביל, על החוק ועל התנאים שעליהם חתמו שני הצדדים בחוזה השכירות. ברוב המקרים בוחרים לשימוש חוזה שכירות דירה מומלץ ממקור מקוון.

הדרישות ממשכיר דירה אינן רבות אבל עבור מי שחש שמערכת היחסים הזו דורשת מדי עבורו, ישנם נותני שירותים רבים שישמחו להציע לך את שירותיהם, החל ממתווכים שאמונים על התאמה של שוכרים לנכס להשכרה, עבור בחברות תחזוקה או אנשי תחזוקה פרטיים למטרות טיפול ואחזקה בדירה, עורכי דין ישמחו לנסח עבורך חוזים או תביעות. אם אתה מעדיף לשלם עבור השירות הכולל, ישנן חברות ניהול נכסים שידאגו לכל הנושאים, החל ממציאת שוכרים, דרך גביית שכר הדירה וטיפול בדירה וכלה בליווי משפטי מקצועי, אם יש בכך צורך.

שוכרי דירות

דגשים להתמודדות עם שוכרים

בחירת שוכרים מתאימים היא משימה שדורשת בדיקות רקע כלליות, פגישה עם השוכרים, הצגת הנכס, ניסוח של חוזה שכירות שמקובל על שני הצדדים וחתימה עליו. גם אם בחרת למלא את המשימה הזו בעצמך, לא תתקשה בכך. אבל מערכת יחסים עם שוכרים לא מסתיימת במעמד החתימה על החוזה. הזה כמה דגשים חשובים בהתמודדות עם שוכרים:

  • שמרו על תקשורת חיובית והוגנת, היו זמינים לשוכרים וספקו תשובות במהירות סבירה. אלה הדברים שמייצרים מערכת יחסים טובה ומבטיחים התחשבות משני הצדדים.
  • היו מודעים לחובות שלכם כמשכירים וזכרו שישנם מקרים שחשוב מאוד להיעזר במומחים כמו למשל במצב בו נדרש פינוי שוכר law4youth.
  • זכור שפעמים רבות תצטרך לבחור בין השקעת זמן להשקעת כסף, התחמקות משניהם אינה הוגנת כלפי השוכרים.

 

לסיכום

ההכנסה מהשכרת דירות אינה באמת הכנסה פסיבית, חשוב להיות משכיר הגון והוגן ולעמוד בחובות שמושתות עלייך כמשכיר, מהחוק ומתנאי חוזה השכירות.

שוכרי דירות

מומחי תיקון 190

חשבת למשוך את כספי הפנסיה? אל תעשה/י זאת בפזיזות! כנראה שתוכל/י למשוך ולא לשלם מס. כדי לקבל פרטים נוספים ניתן להשאיר פרטים ואנו נחזור אליכם.