הכירו את קופות הגמל להשקעה

דולרים

אם המושג קופות גמל לא נשמע לכם מוכר – כדאי לקרוא את המאמר הבא, ובהקדם האפשרי. השנים האחרונות במדינת ישראל ובעולם בכלל הוכיחו לנו שוב שלעולם איננו יודעים מה צופן לנו העתיד ועלינו לפעול בצורה מיטבית על מנת להבטיח לנו הכנסה בטוחה לרבים. שנים קדימה, על מנת ליהנות ממנו בגיל הפרישה וכן לאפשר לנו ולילדינו עתיד בטוח כלכלית. במאמר הבא נפרט את כל מה שכדאי לדעת על קופות גמל להשקעה.

 

נתחיל כמובן מההתחלה – מה המשמעות של קופות גמל?

קופת גמל היא הסדר השקעה ספציפי. הסדר השקעה הוא הסכם שהלקוח עורך עם כל מכשיר פיננסי לגבי השקעת כספיו במכשיר זה. בהסדר השקעה זה הכסף בקופת הגמל משמש ברוב המקרים לצורכי חיסכון של הלקוח. למעשה, בשפה פשוטה יותר, נוכל להגדיר את קופת הגמל כתכנית חיסכון שבה הלקוח מקצה לה סכום כסף קבוע או משתנה באופן עצמאי או אוטומטי על ידי מעסיקו. יש כיום שתי קופות גמל פופולריות מאוד במדינת ישראל, והן קרן השתלמות וקרן פנסיה.

 

ממשיכים הלאה – מהן קופות גמל להשקעה?

אז עכשיו, לאחר שהכרתם את המושג קופות גמל, אנחנו יכולים להבין שקופות גמל להשקעה הן סוג של מוצר חיסכון פנסיוני. קופת גמל מסוג זה כוללת כספים נזילים, כלומר ניתן למשוך את הכספים בה בכל עת שתרצו. לאחר גיל 60, יוכל הלקוח המחזיק בקופת הגמל להשקעה, להשתמש בסכום הכסף שבקופה, כלומר בחסכון, כקצבה שתשמש לצרכיו הבסיסיים ואף מעבר לכך. , מדי חודש, ללא תשלום מס על הרווח, כמקובל למשל כשמקבלים משכורת קבועה מדי חודש. אם כן, קופות הגמל להשקעה מאפשרות ללקוח לחסוך כסף לפני גיל הפרישה, באופן שיאפשר לו לחיות בכבוד גם לאחר הפרישה.

 

דברים שכדאי לדעת על קופות גמל להשקעה

ברצוננו להדגיש כי בניגוד להפקדות כספיות אחרות במכשירים פיננסיים אחרים, כאשר תפקידו את כספכם ברמות הטבות ההשקעה לא תהיו זכאים להנחות מס. מעבר לכך, כדאי שתדעו שניתן לעבור בין מסלולי ההשקעה השונים בקופות הגמל שלכם וגם בין חברות, מבלי לשלם מס רווחי הון. נוסף על כך, כפי שציינו, בעת משיכת הקצבה בגיל 60, תקבלו פטור ממס על רווחי ההון שצברתם.כמו כן, לדעת שלא ניתן להפקיד לקופת הגמל כל סכום שתרצו וכי קיימת תקרה מסוימת של הסכום שיופקד לקופת הגמל להשקעה, כאשר בשנת המס הנוכחית, 2022, יחיד. אדם יכול להפקיד כ-70 אלף שקל בקופת הגמל שלו.

 

לסיכום

לסיכום הדברים, לקופות הגמל להשקעה תפקיד חשוב בהבטחת עתיד כלכלי יציב ובטוח לך ולמשפחתך גם לאחר הפרישה. בחרו בקפידה את קופת הגמל להשקעה בה אתם מפקידים את כספכם, אל תחששו לשאול, לברר ולבדוק כל פרט שחשוב לכם והתנהלו בשיקול דעת ובכובד ראש עם כספכם. בְּהַצלָחָה!

חיסכון

מומחי תיקון 190

חשבת למשוך את כספי הפנסיה? אל תעשה/י זאת בפזיזות! כנראה שתוכל/י למשוך ולא לשלם מס. כדי לקבל פרטים נוספים ניתן להשאיר פרטים ואנו נחזור אליכם.