האם שווה לתקן את המדיח או לרכוש חדש?

מדיח כלים

במטבח שלנו מגוון רחב של מוצרי חשמל, החל מתנור, מדיח כלים , מיקסר ומיקרוגל. אך רק כאשר המדיח מתקלקל אנחנו מתחילים לקלל. אולי בגלל שחיינו בלעדיו הם לא חיים, אולי בגלל שאנחנו יודעים שזה אומר שאנחנו הולכים לקרצף את הכלים ואולי זה בכלל בגלל שאנחנו יודעים שהתיקון הולך לרוקן לנו את כל הכיסים.

אז למה בעצם לא כבר לקנות חדש? ובכן, לא כל תקלה מצריכה תשלום גבוהה או תיקון מסובך, ולפעמים שווה להמשיך עם מדיח הכלים הלאה, אבל לפעמים הדרך שלכם ביחד הסתיימה ותיאלצו להיפרד מהמדיח. אבל איך יודעים האם יש תקווה או שהגיע הזמן לשחרר? בואו נגלה ביחד.

 

כמה עולה לתקן מדיח

אז כמובן שכדי להגיד לכם כמה עולה לתקן את המדיח, ראשית נצטרך לאבחן את "המחלה" של המדיח, כדי שיהיה לנו קל יותר להבין אילו חלקים יצטרכו להחליף ומה אורך הפרוצדורה. פרמטר נוסף חשוב בתיקון המדיח הוא סוג מדיח הכלים, כלומר אומנם אם המדיח שרכשתם הוא איכותי ויוקרתי כנראה והתקלות בו לא יהיו תכופות, אבל כשיהיו הם יעלו לא מעט. אז בואו נעבור על סוגי תקלות נפוצות למדיח הכלים, וכמה זה עולה לנו.

 

תיקון ממטרות

ראשית, נלמד לאבחן את התקלה בממטרות המדיח. במידה והכלים לא יוצאים נקיים מהמדיח, או שרק חלקם מתנקה והשאר נשאר מטונף, כנראה שהתקלה היא הממטרות המדיח. התקלה הזו היא אחת הנפוצות למדיחי כלים, וכאשר ישנה סתימה באחת או יותר מהממטרות הכלים לא יוצאים נקיים ועל כן יש להחליפם. את הממטרות ניתן לפרק ולנקות בעזרת שיפוד או קיסם, אך אם לא תרצו להסתכן ולהזמין טכנאי בכל זאת, המחיר יעמוד על 200-300 שקלים.

 

תיקון או החלפת מנוע

התקלה הזו היא נדירה במיוחד, אך גם יקרה במיוחד. כאשר ישנה תקלה במנוע, ב99% מהמקרים הפתרון יהיה להחליף למנוע חדש. הבעיה היא שמנוע חדש למדיח עולה לא מעט כסף ובמרבית המקרים גם הטכנאי יגיד לכם שעדיף לכן לקנות מדיח חדש.

במידה והמנוע לא התקלקל לחלוטין וניתק עדיין לתקן אותו יהיה שווה לכם דווקא לשמור על המדיח, שכן החלפת חלק במנוע תהיה זולה בהרבה ממנוע חדש. החלפת חלק במנוע תהיה במחיר משוער של 250-550 בהתאם לחלק המקולקל, ואילו החלפת מנוע יעלה בין 1,000-3,500 שקלים.

 

כמה עולה מדיח חדש

מדיחי כלים קיימים בכל הסוגים, המחירים והאיכויות. ובחירת המדיח החדש תהיה תלויה, איך לא, במשתמש. על כן נמליץ לחשוב בצורה ריאלית כמה באמת אני רווק או משפחה קטנה שלא משתמשת במדיח הכלים הרבה? האם הצורך שלנו הוא במדיח כלים פשוט שלא צריך להכיל הרבה? או שמא אנחנו משפחה מרובת ילדים שצריכה מדיח עימתני שיכיל סירים מכל השבוע?

במידה והחלטתם שהצורך שלכם הוא במדיח קטן, תוכלו לצפות למחיר של 1,500-,200 שקלים, ואילו אם הצורך הוא במדיח גדול במיוחד תוכלו לצפות למחיר של 2,800-3,500 שקלים.

מיקסר

מומחי תיקון 190

חשבת למשוך את כספי הפנסיה? אל תעשה/י זאת בפזיזות! כנראה שתוכל/י למשוך ולא לשלם מס. כדי לקבל פרטים נוספים ניתן להשאיר פרטים ואנו נחזור אליכם.