איך תיקון 190 משפיע על השקעה בקופות גמל

קופות גמל הן אופציה טובה לחסכון ולהשקעה לטווח רחוק. בשנים האחרונות נוסף חוק חדש, תיקון 190 שמשפיע על הבחירה בהשקעה באופציה של קופות הגמל. האם לטובה? ומהו החוק? על כך ועוד מוזמנים לקרוא בכתבה שלפניכם.

מהי קופת הגמל

מי שרוצה לחסוך היום וודאי ישמח לדעת כי קיימות בשוק מגוון אופציות לחסכון. כאשר אחת מהן היא קופת גמל. בדרך זו תוכלו לחסוך עבור כל מטרה שתהיו מעוניינים החל מחסכון לפנסיה, לילדים ועד לטיול מטורף מסביב לעולם. בכל שנה תוכלו להפקיד בחסכון זה עד כ- 71 אלף שקלים.

 

למה כדאי לכם

היתרון העיקרי של קופת הגמל הוא בהקשר המיסים. כאשר, במידה ותצליחו לחכות עד לגיל 60 ולא למשוך את הכסף, תוכלו למשוך את כל הסכום בבת אחת או להשתמש בו באופן של קצבה שניתנת אחת לחודש מבלי לשלם בכלל מס הכנסה. בנוסף, התקרה בחסכון זה היא גבוה וכך תוכלו להגיע לרמות חסכון גבוהות.

 

מהו חוק 190?

בשנת 2012 נכנס לתוקף תיקון 190 הנקרא גם החוק לתיקון פקודת מס הכנסה. מהות החוק היא לסייע להתמודד עם הנושא הכלכלי לקראת תקופת הפנסיה. מטרתו של החוק היא לאפשר למי שנמצא בתקופת הגיל שלישי להפקיד סכום בצורה חד פעמית, לקופת הגמל שלו. בנוסף, ישנם יתרונות נוספים הכוללים תשלום מועט של מס על הרווחים, נזילות עבור כל הכספים שנמצאים בקופה וכן, אפשרות למשוך כספים בצורה פשוטה ומהירה.

 

מה התרומה של החוק

בשל תיקון 190 ישנם רווחים נוספים עבור מי שישקיע בקופת גמל. ראשית, בקופת גמל המשקיעים פטורים מתשלומי מיסים על הרווחים וכך הרווח והתשואה יעלו. לפי חוק 190 כאשר יש אינפלציה נמוכה בשוק, ניתן לשלם בעת משיכת הכסף 15% בלבד מהרווחים לעומת חסכונות אחרים בהם זה 25%. כמובן, שמי שמחכה עד לגיל 60 יקבל את כל הסכום ללא מס בכלל.

 

דמי ניהול נמוכים

יתרון נוסף, הוא העובדה שהפקדה בקופות הגמל לפי חוק 190, מאפשרת לחוסך לשלם דמי ניהול מעטים. בנוסף, יש גמישות במסלולי ההשקעה שניתן לבחור והאופציות הן רבות. כמו כן, קיימות אפשרויות שונות לשמור על הנזילות של הכסף.

 

שקיפות מלאה

חשוב לדעת כי קופות הגמל נמצאת בפיקוח של משרד האוצר, כך שבכל חודש מתפרסמות התשואות של כל קופות הגמל וכל אדם יכול לצפות בהן. הפרסום הוא מפורט וכולל את מסלולי ההשקעה וטווחי זמן שונים.

 

בסיכומו של דבר

קופות גמל להשקעה הן בעלות יתרונות רבים שבעיקר קשורים לעניין של מס הכנסה ודמי הניהול. לאחר הוספת תיקון 190 יש אפשרות לשלם סכום מועט מאד של מס הכנסה, ישנה שקיפות מלאה כלפי כל קופות הגמל והמסלולים בכל אחת וכן, אפשרות לשמור על הנזילות של הכסף ולשלם דמי ניהול נמוכים. כך שהחוק לטובתכם.

תיקון 190

מומחי תיקון 190

חשבת למשוך את כספי הפנסיה? אל תעשה/י זאת בפזיזות! כנראה שתוכל/י למשוך ולא לשלם מס. כדי לקבל פרטים נוספים ניתן להשאיר פרטים ואנו נחזור אליכם.