איך מתחילים עסק מהבית ומה חשוב לדעת?

עֵסֶק

עסקים רבים מתנהלים מהבית על מנת לחסוך תשלום על שכר דירה במיוחד כשהכל מתנהל היום באמצעות האינטרנט. למרות שתצטרכו להקריב יותר שעות עבודה והשקעה כעצמאים תוכלו לקטוף את הפירות בהמשך אם ההתנהלות שלכם נכונה. המאמר יסביר איך מתחילים עסק מהבית ומה עוד חשוב לדעת.

לאילו עסקים מתאים להתחיל מהבית?

עסקים רבים לא צריכים משרד כדי למכור את השירות או המוצרים שלהם. למשל עסקים כמו ג'ל ובניית ציפורניים, קוסמטיקה, ריפוי בעיסוק, קלינאית תקשורת, פסיכולוג, סוכן נסיעות, יזם הייטק, יועץ השקעות, יועץ ביטוח ועוד. ניתן להקצות חדר בבית או בצמוד לו לצורך העבודה במרחב שקט וכך לחסוך בהוצאות של שכר דירה וחשבונות שוטפים.

מס הכנסה מכיר בהוצאות של עסק מהבית כמו: ארנונה, חשמל, מים וכד'. אם אינכם משתמשים ברכב לצורך נסיעות לעסק, לא תוכלו לקבל זיכוי על כך במס הכנסה. למשל, שמאי העובד מהבית וצריך לבדוק מגרשים יכול גם לקבל החזר על הנסיעות שלו כנגד קבלות.

 

ניהול העסק מהבית

על מנת שתוכלו להקדיש זמן לעסק ולהפיק ממנו תועלת רווחית תצטרכו לנהל ספרי חשבונות בצורה נבונה. כלומר, לקבל סיוע של משרד רואי חשבון. רואה החשבון הוא אדם מקצועי שיודע לנהל בצורה מדויקת את החשבונות, לפתוח תיק של עוסק פטור או מורשה במס הכנסה, במע"מ ובביטוח הלאומי, להגיש דו"חות תקופתיים, לסייע לעסק בגיוס מימון ומשאבים, לייעץ בנוגע להלוואות והגדלת האשראי, לנהל את תזרים המזומנים ולנבא מבחינה סטטיסטית את העתיד הכלכלי של העסק. ככל שהעסק שלכם כולל יותר ציוד, ספקים, עובדים וכד' כך ההתנהלות תהיה קשה יותר ולכן תהיו חייבים בייעוץ כלכלי נכון.

 

תקציב לפתיחת עסק

לא משנה מה תחום העסק שלכם, גם אם אתם עובדים מהבית תצטרכו תקציב מינימלי כדי לפתוח אותו. ייתכן שבהתחלה לא תצטרכו תקציב גדול, אך ככל שההוצאות על העסק יגדלו תצטרכו לשלם עליהם.

למשל עסק של עיצוב גרפי, תכנות, שיווק דיגיטלי וכד' יצטרך להוציא כסף על מחשבים, תוכנות, אינטרנט. עדיין זה יהיה זול יותר מהשכרת משרד כיוון שניתן להיפגש עם הלקוחות בבית קפה, אך יהיו גם הוצאות שרובן מוכרות במס.

 

להכין מודל עסקי

מומלץ לקבל ייעוץ עסקי מקצועי על מנת שכל התכנונים שלכם יצאו לפועל. ראשית תצטרכו לדעת מה החזון והמטרות שלכם, מה צפוי לכם מבחינת הכנסות והוצאות, מהן דרכי השיווק שלכם והאם ואיך תגייסו משאבים ומימון לעסק. את כל אלו תצטרכו לכתוב בצורה ברורה על מנת שתוכלו להגיש למשקעים תכנית ושהכול יהיה גם ברור לכם.

 

לשווק את העסק

לסיכום, כדי שהעסק יעמוד על הרגליים תצטרכו לשווק אותו בדרכים שונות ולהשיג לקוחות. כיום הקידום קל יותר מאחר והוא נעשה ברשתות החברתיות ומחייב בהקמת אתר ידידותי עם מידע על העסק או חנות אינטרנטית.

תקציב לפתיחת עסק

מומחי תיקון 190

חשבת למשוך את כספי הפנסיה? אל תעשה/י זאת בפזיזות! כנראה שתוכל/י למשוך ולא לשלם מס. כדי לקבל פרטים נוספים ניתן להשאיר פרטים ואנו נחזור אליכם.