איך לנהל תקציב משפחתי?

איך לנהל תקציב משפחתי

ניהול תקציב משפחתי מהווה דרך שתסייע לכם להימנע מחובות ומינוס בבנק ותאפשר לכם לחסוך קצת כסף בצד. איך עושים את זה – על כך במאמר הבא.

 

איך לנהל תקציב משפחתי?

ראשית, יש להחליט שאתם רוצים לבצע שינוי ולעקוב אחר ההכנסות וההוצאות שלכם. שנית, הגדירו את המטרה – האם אתם רוצים לסגור הלוואה או מינוס בבנק, האם אתם רוצים לחסוך או לשרוד ללא מינוס. שלישית, יש לבדוק את המצב הכלכלי הנוכחי בהתאם להכנסות שלכם.

כמה אתם מוציאים היום על בילויים, קניות, חשבונות כמו חשמל ומים, חוגים, לימודים, מנוי לבריכה או למכון הכושר ועוד. בדקו גם למשל, האם אתם משתמשים במכשירים זוללי חשמל כשניתן לבחור במכשור חסכני יותר. אנחנו לא מבקשים שתחסכו באביזרים חיוניים כמו מתקן לנייר סופג או כלי מטבח חשובים, אבל תמיד כדאי להיות עם היד על הדופק. לבסוף, רשמו את כל ההוצאות שלכם וממול את ההכנסות בחודש.

איך לנהל תקציב משפחתי

על מה אנחנו מוציאים הכי הרבה כסף?

כאשר תבצעו רישום של ההוצאות שלכם תבינו באיזה תחום אתם מבזבזים הכי הרבה כסף. למשפחות עם ילדים ישנן הוצאות רבות, בין אם זה על בגדים ומשחקים ובין אם על ציוד לבית הספר וחוגים. ייתכן ואתם מוציאים הרבה כסף על משלוחי אוכל, מסעדות וקונים מוצרים שלא ממש חייבים.

לאחר שתסיקו מסקנות, חשבו במה אפשר לצמצם. שתפו את כל המשפחה והחליטו יחדיו מה מצמצמים. ישנן אף הוצאות קטנות שמצטברות לסכומים גדולים לאורך השנה שניתן לצמצם כמו קניית קפה בדרך לעבודה למשל.

 

לתעד ולשנות הרגלים

לאחר שהבנתם על מה אתם מוציאים כסף הפחיתו את התקציב על הוצאות מסוימות. למשל, אם תשתו את הקפה בבית בניחותא, לא תצטרכו לקנות קפה בדרך לעבודה. אם הילד הולך ל-2-3 חוגים אפשר לצמצם לחוג אחד שהוא הכי רוצה. אפשרות אחרת היא לבטל את המנוי לחדר הכושר ולהתחיל לעשות כושר במתקנים שפזורים בכל עיר בחינם.

מה שחשוב הוא לעשות את השינוי לפי סדר העדיפויות שלכם מבלי לפגוע באורח החיים שלכם. כלומר, דברים שאתם יכולים להסתדר איתם בשלום. תעדו את האופציות השונות והחליטו כמשפחה אם הצמצום המסוים מתאים לכולם ובתנאי שכולם עושים ויתורים. לאחר חודש תעדו שוב ובדקו אם עמדתם בהחלטות. תיעוד מדי חודש יסייע לכם לעקוב אחר התקציב המשפחתי.

לתעד ולשנות הרגלים

אל תקנו בתשלומים

אנשים רבים קונים מוצרים בתשלומים כדי שהתשלום החודשי יפחת. זוהי הטעיה מכיוון שאם תקנו הרבה דברים בתשלומים זה כבר יגיע לסכום שיעיק עליכם, ושנית, קשה לבצע מעקב אחר התקציב בצורה כזו. עדיף לרכוש בתשלומים רק דברים דחופים כמו מכונת כביסה חדשה במקום זו ששבקה חיים או דברים גדולים אחרים.

מומלץ גם לא לקחת הלוואות אלא אם מדובר בריבית אפסית. אנשים רבים לווים מהבנק כסף כדי לסגור את המינוס ומשלמים את אותה הריבית ויותר. לסיכום, תיעוד וצמצום הם הדרך לנהל תקציב תקין.

איך לנהל תקציב משפחתי

מומחי תיקון 190

חשבת למשוך את כספי הפנסיה? אל תעשה/י זאת בפזיזות! כנראה שתוכל/י למשוך ולא לשלם מס. כדי לקבל פרטים נוספים ניתן להשאיר פרטים ואנו נחזור אליכם.