איך אפשר להגן על צוואה?

מוּגָן

 

אולי לא כולם מעוניינים לחשוב על "היום שאחרי", אבל יצירת צוואה היא דבר חשוב ביותר וזאת בכדי להבטיח את זה שהנכסים, הרכוש וההון שלכם יחולקו על פי רצונכם לאחר פטירתכם. יש אנשים שחוששים מכך שהצוואה שלהם תיפגע או שלא יממשו אותה באופן הראוי לה.

מאחר ומדובר במסמך משמעותי שעלול להוביל למחלוקות, חשוב לנקוט במספר צעדים כדי להבטיח את זה שהצוואה אכן תישאר שלמה, תקפה משפטית ושכל הוראותיה ימולאו כראוי.

 

אחסון בטוח ושמירת עותקים

קודם כל, נתייחס לפן הפיזי של הגנה על צוואה. כדאי מאוד לשמור עליה במקום מאובטח כך שהיא לא תלך לאיבוד, לא תיגנב ולא תיפגע. זה יכול להיות בכספת בבית או כספת בבנק. כך אתם שומרים על רמה גבוהה של אבטחה ומגבילים גישה של אנשים לא רצויים. כספת גם יכולה להיות חסינת אש ואז הצוואה מוגנת בעת שריפה.

אפשר לאחסן את הצוואה גם במשרד של עורך הדין שלכם או במקומות אחרים שאתם סומכים עליהם. רצוי מאוד ליצור עותקים של הצוואה ולאחסן אותם במקומות נפרדים (ולא את כולם ביחד). כך גם אם קורה משהו לעותק המקורי, יש לאנשים את ההעתקים ותוכן המסמך לא הולך לאיבוד. אפשר גם לסרוק את המסמך ולשמור אותו בענן.

אחסון מאובטח

מלאו את המסמך כמו שצריך

כדי להגן על הצוואה שלכם חשוב שתמלאו אותה כמו שצריך, כולל כל הפרטים הנדרשים והעמידה בתקנות המשפטיות. חתמו על הצוואה שלכם בנוכחות עדים ומלאו את התאריך הנכון. ערכו את הצוואה ביחד עם עורך דין מוסמך בתחום הצוואות כדי שהוא יוכל לנסח אותה כמו שצריך ללא טעויות.

וודאו שאתם עומדים מאחורי כל הסעיפים ושכל ההון והנכסים שלכם אכן מחולקים כמו שרציתם, כך שלא יהיו מחלוקות ולא ניתן יהיה להטיל ספק בפרטי הצוואה. עורך דין מקצועי הוא חשוב בתהליך זה ואסור לזלזל בכך.

 

עדכון הצוואה

נסיבות החיים משתנות מעת לעת, וחשוב לעדכן את הצוואה שלכם במידת הצורך. אם זה בעקבות נישואים, גירושים, פטירות, לידות או שינויים במצב הכלכלי שלכם- כל אלה חייבים להיות מעודכנים בצוואה כדי להגן על הרצון הבסיסי שלכם. עשו את השינויים האלה ביחד עם עורך דין מקצועי.

 

לסיכום

לסיכום, הגנה על הצוואה שלכם היא חשובה ביותר, מאחר והיא זאת שמסדירה את החלוקה של הנכסים שלכם ובכך שומרת על רצונותיכם. ויכוחי ירושה הם דברים נפוצים ואתם רוצים למנוע אותם.

על ידי נקיטת כל הצעדים שהצגנו, תוכלו לשמור על הצוואה ולהפחית את הסיכון למחלוקות. כך גם אתם תזכו לשקט נפשי וגם המוטבים שלכם. זכרו שהתייעצות עם עורך דין מומחה בתחום היא לרוב הדרך הטובה ביותר להבטיח את זה שהצוואה שלכם תהיה תקינה משפטית ומוגנת על פי חוק.

מוּגָן

מומחי תיקון 190

חשבת למשוך את כספי הפנסיה? אל תעשה/י זאת בפזיזות! כנראה שתוכל/י למשוך ולא לשלם מס. כדי לקבל פרטים נוספים ניתן להשאיר פרטים ואנו נחזור אליכם.