השינויים שהביאה איתה הקורונה על החזרי מס לשכירים

עֲטָרָה

משבר הקורונה הביא איתו שינויים רבים בשוק התעסוקה ובשל כך גם לשינויים במדיניות החזרי המס שניתנים מטעם המדינה. השינויים מטרתם בעיקר לסייע למי שנפגע כתוצאה מהמשבר, הן לעצמאים והן לשכירים. לעומת עצמאים, שכירים רבים לא יודעים מה הם השינויים ויתכן כי רבים מפספסים את זכותם להחזרי מס. ריכזנו עבורכם את כל מה שאתם צריכים לדעת על השינויים בהחזרי מס עבור שכירים.

למה השתנתה המדיניות?

המדיניות לגבי החזרי מס לשכירים השתנתה בעיקר בשל השינויים שחלו בשוק העבודה בישראל. משבר הקורונה הביא לפגיעה בשוק העבודה בארץ ובעולם כולו, וכתוצאה מכך רבים הפסידו הכנסות רבות להן ציפו. ההפסדים באו לידי ביטוי הן ביציאה לחל"ת, הפסד מקום עבודה (פיטורים או הרעה בתנאי עבודה), ירידה בהכנסות ועוד.

 

החזרי מס – על מה?

החזרי מס ניתנים לישראלים בעיקר בשל שיטת חישוב תשלומי המס. לפי שיטת החישוב עבור שכירים, ניכוי המס מתבצע באופן חודשי לפי חישוב משוער של הכנסות שנתיות. היות ומדובר בחישוב לפי צפי עתידי, לא מגולם בחישוב שינויים שיכולים לזכות בנקודות מס כמו למשל לידה, פיטורים ועוד. על כן, ניתן לבקש בדיעבד החזרי מס על אותה השנה.

 

מה השתנה בשל משבר הקורונה?

משבר הקורונה הביא איתו כאמור שינויים בשוק העבודה ולכן גם שינויים בשיטת המיסוי. השינוי המרכזי שניכר בשל המשבר הוא זכאות רחבה יותר להחזרי מס עבור שכירים, בעיקר עבור אלה אשר נפגעו כלכלית כתוצאה מהמשבר ופוטרו, יצאו לחל"ת או שירדה הכנסתם. ירידה בהכנסה ופיטורים מזכים בנקודות מס ולכן ניתן לקבל החזרי מס. כמו כן, מס הכנסה עבר תהליך ייעול ומאז תחילת המשבר ניתן לקבל את החזרי המס בצורה מהירה יותר.

 

מה כדאי לדעת לפני שמבקשים החזרי מס?

לפני שאתם מבקשים החזרי המס כדאי שתתייעצו עם רואה חשבון ותבדקו האם אתם זכאים להחזרי מס. איש מקצוע ידע להכווין אתכם בנושא ויעזור לכם לחשב האם יתכן ואתם זכאים להחזרים. הסתייעות באיש מקצוע בעת ההגשה תגביר את הסיכויים שלכם לקבל את מלוא הכסף שמגיע לכם, היות וידע אילו מסמכים בדיוק יש לשלוח. כמו כן, כדאי שתדעו שתוכלו לבקש החזרי מס עד שש שנים אחורה.

 

איך תבקשו החזרי מס?

בקשת החזרי מס תיעשה על ידי פנייה למס הכנסה. יש להעביר לפקיד השומה סיכום של ההכנסות השנתיות שלכם, לצד מסמכים אשר מאשרים כי אתם זכאים לנקודות מס, כמו למשל: אישור פיטורים, אישור יציאה לחל"ת וכו'. לאחר הגשת הטפסים, בקשתכם תבחן על ידי מס הכנסה ויוחלט האם תקבלו החזרי מס ומהו הסכום המגיע לכם.

 

תוך כמה זמן אקבל את ההחזרים?

כאמור, תהליכי הבקשות להחזרי מס התייעלו באופן משמעותי בזמן משבר הקורונה, ולכן תוכלו לקבל את ההחזרים בתוך מספר חודשים.

מס עובדים

מומחי תיקון 190

חשבת למשוך את כספי הפנסיה? אל תעשה/י זאת בפזיזות! כנראה שתוכל/י למשוך ולא לשלם מס. כדי לקבל פרטים נוספים ניתן להשאיר פרטים ואנו נחזור אליכם.