מי נחשב משקיע כשיר ואילו השקעות באמת נכון לו לעשות

מטבעות ושעון

 מדינת ישראל נחשבת כבר שנים רבות לאומת חברות ההזנק וככזאת, היא מהווה פלטפורמה נהדרת למשקיעים מהארץ ומהעולם.

כמות חברות ההזנק הישראליות שעשו אקזיט בשיתוף עם חברות בינלאומיות גדולות מרשים ומושך משקיעים רבים להשקיע בחברות אלה בשלבי הפיתוח הראשוניים שלהם, מתוך הבנה שבעתיד יוכלו לעשות אקזיט.

גם ענף הנדל"ן המקומי מושך לא מעט משקיעים מכיוון שמחירי הדיור נמצאים כבר שנים במגמת עלייה מתמדת.

לאור כל אלה בחרתי לאפיין את קבוצת המשקיעים הכשרים שהם האליטה של המשקיעים בישראל.

מיהו משקיע כשיר

משקיע כשיר הוא אדם שבבעלותו לפחות סכום מסוים שנקבע מידי פעם לפעם על ידי המוסדות המוסמכים, שמאפשרים לו לקחת חלק בהשקעות הוניות. החובה על כל אדם שמעוניין להיחשב כמשקיע כשיר, להצהיר על עצמו כמשקיע כשיר לפני השקעות מסוימות ולהוכחת כשירותו, הוא חייב להמציא אישור מרואה חשבון או עורך דין שהנו עומד בתנאי הכשירות. תנאי הכשירות מסתכמים בסכום כסף מינימלי, גבוהה למדיי, שעל המשקיע להוכיח שיש לו כדי להיחשב משקיע כשיר. לכן, מועדון המשקיעים הכשרים הוא מועדון מצומצם בו נמצאת האליטה של המשקיעים.

 

הגדרת ההון של משקיע כשיר

הגדרת ההון שקובעת האם אדם יכול להיחשב משקיע כשיר היא מדויקת מאוד ונקבעת על ידי הרשות

לניירות ערך.  הגדרה זו מתעדכנת מעת לעת –

  • שווי נכסיו הנזילים של האדם צריכים להיות מעל 8 מיליון שקלים – מזומנים, פיקדונות ונכסים פיננסיים זמינים להשקעה.
  • ההכנסה המינימלית של האדם צריכה להיות 1.2 מיליון שקלים לשנה.
  • ניתן למדוד את השווי הנדרש גם על ידי שילוב שתי הנקודות הראשונות כלומר, נכסים נזילים בשווי 5 מיליון שקלים בתוספת הכנסה שנתית אישית או משפחתית שנעה בין 600 ל- 900 אלף שקלים.

 

מדוע משקיעים רוצים להיחשב משקיעים כשרים?

למשקיע כשיר נפתחות אופציות השקעה שלמשקיע רגיל אין ומעבר לכך, הוא מקבל גישה למסמכים אודות השקעות שהוא מתעניין בהן המראים נתונים שרק משקיע כשיר יכול לראות – תשואות קודמות בפרויקט, צפי תשואות לשנה קדימה ומאזנים קודמים. זאת ועוד, למשקיעים כשירים נפתחות אופציות השקעה אטרקטיביות במיוחד בתחום הנדל"ן ובשימת דגש על הנדל"ן האמריקאי הידוע ביציבותו לאורך השנים ובתשואות הטובות שהוא מניב בדרך כלל.

 

עבודה עם בתי השקעות ייחודיים

אחד היתרונות של משקיע כשיר הוא העבודה אל מול בתי השקעות גדולים וקטנים שמביאים בפניו מראש השקעות נכונות עבור משקיעים כשירים. בתי השקעות אלה בודקים כל השקעה באופן מעמיק והם מציעים אותה למשקיעים רק אחרי שווידאו שמדובר בהשקעה מניבה או כזו שיכולה להיות מניבה. עבודתם המוקדמת של בתי השקעות אלה חוסכת זמן ומשאבים למשקיע הכשיר והוא למעשה משקיע במיזם שהסיכון בו נמוך במיוחד בזכות הבדיקה המוקדמת שנעשתה על ידי אנשי המקצוע של בית ההשקעות.

המשקיע הכשיר זוכה ליתרונות שלא קיימים למשקיע רגיל והם מסייעים לו לנהל תיק השקעות מגוון ובעל סיכויים טובים לתשואה שנתית מרשימה.

מדד

 

מומחי תיקון 190

חשבת למשוך את כספי הפנסיה? אל תעשה/י זאת בפזיזות! כנראה שתוכל/י למשוך ולא לשלם מס. כדי לקבל פרטים נוספים ניתן להשאיר פרטים ואנו נחזור אליכם.