מה חשוב לדעת על השכרת נכסים עסקיים? מס הכנסה, מע"מ וביטוח לאומי

מחשבון

השכרה של נכס הינה עניין שדורש ידע מעמיק בתחום. שכן, בניגוד להשכרה של דירה לצורך מגורים, מדובר כאן בעניין שמצריך תשלומים נוספים. אם אינכם בקיאים בכל הנוגע להשכרה של נכס למטרה עסקית, כדאי שתקראו את המדריך הנוכחי ותקבלו את כל המידע המקיף בנושא שיאפשר לכם לשלם את כל התשלומים לכל הגורמים בזמן המתאים.

רקע לכתיבת המדריך

רגע לפני שנציין בפניכם את כל הפרטים החשובים בנושא, כדאי שתדעו מהו הרקע לכתיבת מדריך זה. את המדריך הנוכחי כתבנו לאחר שמצאנו את עצמנו משכירים נכס כדי לפתוח משרד. מאסנו באפשרות לעבוד מרחוק דרך הבית והבנו שזה הזמן שלנו להיות עצמאיים על מלא. לכן, השכרנו נכס, יצאנו לדרך ולאחר כמה חודשים גילינו שיש המון פרטים שלא ידענו מראש. כפי שאתם וודאי מבינים מדובר בתשלומי מס הכנסה, מע"מ וביטוח לאומי. כדי שאתם לא תגיעו למצב הלא נעים שאנחנו היינו בו עד לא מזמן, החלטנו לכתוב את המדריך הנוכחי שיביא למודעות רחבה בנושא.

 

מה חשוב לדעת על השכרת נכסים עסקיים בהקשר של מס הכנסה

רגע לפני שאתם יוצאים לחפש ברחבי הרשת משרדים להשכרה במרכז, אתם צריכים לדעת שלפי התקנות של מס הכנסה, אתם צריכים לשלם כ- 35% למשרדי מס הכנסה מהסכום של שכירות הנכס שלכם. אנחנו למשל שילמנו עשרת אלפים שקלים מידי חודש עבור השכירות של הנכס, כך שבסופו של דבר מצאנו את עצמנו מפרישים כ- 3,500 ₪ מהסכום הכולל למס הכנסה מבלי שידענו שיש בכך צורך.

 

מה חשוב לדעת על השכרת נכסים עסקיים בהקשר של מע"מ

יש כמה נקודות שחשוב שתדעו אודות המע"מ. בחרנו להציג בפניכם את הנקודה החשובה ביותר שאנחנו גילינו גם כן באיחור לצערנו. רגע לפני שאתם חותמים על הסכם שכירות אל מול בעל הנכס, עליכם לוודא אם כל הסכום הוא לפני מע"מ או כולל מע"מ ובהתאם לכך תוציאו את החשבונית. אל תעשו את הטעות שלנו ותמהרו להוציא את החשבונית.

 

מה חשוב לדעת על השכרת נכסים עסקיים בהקשר של ביטוח לאומי

תכירו את סעיף 348 (1) של הביטוח הלאומי שמציין כי תחויבו בשיעור של 12 אחוזים על הכנסות של מעל 25% מהשכר הממוצע בשוק. כך שאם יש לכם עסק מצליח ביותר, אתם צפויים להפריש לא מעט מההכנסות שלכם ולהעביר אותן לכיסו של המוסד לביטוח לאומי.

 

כמה מילים לפני סיום

בשלב זה אנחנו חוזרים וממליצים לכם – אל תעשו את הטעויות שאנחנו ביצענו ותכינו את עצמכם מראש לפני שאתם חותמים על השכרת נכס עסקי. זה מרגש מאוד להיכנס לנכס חדש, אבל הדבר לא מסתכם אך ורק בריגוש ושמחה. חשוב מאוד שתהיו מוכנים להוצאות הכלכליות שהדבר צפוי לדרוש מכם ותיערכו בהתאם. מאחלים לכם הצלחה!

מטבעות

מומחי תיקון 190

חשבת למשוך את כספי הפנסיה? אל תעשה/י זאת בפזיזות! כנראה שתוכל/י למשוך ולא לשלם מס. כדי לקבל פרטים נוספים ניתן להשאיר פרטים ואנו נחזור אליכם.