מה זה אובדן כושר עבודה ואיך ניתן להתמודד עם זה כלכלית

חוסר יכולת עבודה

אובדן כושר עבודה הוא דבר שיכול להופיע בצורה פתאומית בחיים שלנו. רבים מהאזרחים מתחילים להתבלבל, ולא מכירים את כלל התהליך אותו הם צריכים לעבור, ובשל זאת עלולים להיפגע כלכלית בצורה קשה. בשביל למנוע דבר שכזה, עלינו להכיר ולהבין מהו כושר עבודה ומהם השלבים להתנהלות כלכלית נכונה בהימצאו. 

אובדן כושר עבודה – משבית אותנו מעשייה

אובדן כושר עבודה הוא מצב בו האדם שעובד, ומשלם ביטוח חיים, נפצע בתאונה או נפגע כתוצאה ממחלה, ואינו יכול להמשיך לעבוד יותר באופן חלקי/מלא. כל אלו צריכים להיבחן היטב על ידי ביטוח לאומי ורק אז ייקבעו אחוזי הנכות והסכום אותו האדם יקבל באופן קבוע מהמדינה, בהתאם למצבו. לרוב, התשלום יהיה 75% מהמשכורת הממוצעת של העובד, או בהתאמה אישית מול ביטוח לאומי והסכום שייקבע.

 

בין אובדן חלקי או מלא – הסכום משתנה

אובדן כושר חלקי הוא מצב שמתקיים אם ישנן סיבות רפואיות המצדיקות חוסר כשירות לעבוד, ואם הכנסותיו של העובד יורדות ב25% לפחות. גובה הסכום שיקבל, תלוי במסלול ההשקעה שבחר לשלם לביטוח החיים בזמן שהיה כשיר לעבודה. ניתן לקבל זכאות לדמי פגיעה מביטוח לאומי, ולקבל פיצוי כספי מחברת הביטוח הפרטית. כמו גם אובדן כושר עבודה מלא, שבו העובד איבד 75% ומעלה מכושר העבודה שלו, וזכאי לכל הפיצויים שיש.

 

אובדן כושר עבודה משפיע גם על הפרנסה

רבים האנשים שמאבדים בפתאומיות את העבודה שלהם ואובדי עצות. בראש ובראשונה ניתן לבקש זכאות לדמי פגיעה, שזהו כסף שמגיע אלינו הישר מביטוח לאומי והוא יכול לשמש אותנו לחודשים הראשונים, ולאחר מכן בהתייעצות עם עורך דין מוסמך, עלינו לדרוש מחברת הביטוח הרלוונטית את הכספים שמגיעים לנו. כדי לצמצם את הפגיעה הכלכלית, ולהבין איך להתייעל, מומלץ מאוד להתייעץ עם עורך דין שמתמחה באובדן כושר עבודה ויוכל לעזור לנו לצאת ממעגל הבושה הכלכלי בצורה המירבית והחוקית ביותר.

 

עורך דין מקצוען יעשה לנו סדר בבלאגן

לשם מיצוי הזכויות שלנו בצורה מלאה, ההמלצה היא לשכור עורך דין שמתמחה ספציפית באובדן כושר העבודה. הוא יוכל לבקש מאתנו את כל הניירת הרלוונטית, הוא יודע בדיוק מה צריך ומה לא ואיך להתנהל עם הרשויות בצורה נכונה. וגם אם התביעה נדחית מאיזושהי סיבה, הוא ימשיך לנסות עד שהתהליך ימצה את עצמו, והכספים יגיעו אלינו.

 

אובדן כושר העבודה הוא לא סוף העולם

חשבו על זה, גם אם נפגעתם מאיזושהי סיבה ואינכם כשירים יותר לעבוד בעבודתכם, יש לכם עדיין הרבה סיבות לחייך ולשמוח. אם עורך דין טוב, שיעזור ויתמוך בכל הבעיות שיש לכם, תוכלו להמשיך לחיות בצורה רגועה יותר ולא מלחיצה. הרשויות אוהבות לסבך הכל, ולבד קשה להגיע לשאיפות שאנו רוצים, לכן במידה ותשכרו עורך דין הוא ימצה את זכויותיכם עד תום ויעזור לכם.

כיסים ריקים

מומחי תיקון 190

חשבת למשוך את כספי הפנסיה? אל תעשה/י זאת בפזיזות! כנראה שתוכל/י למשוך ולא לשלם מס. כדי לקבל פרטים נוספים ניתן להשאיר פרטים ואנו נחזור אליכם.