מה היתרונות במתן הלוואה לעסק חדש

מחשבון

יש הבדל גדול בין עסק גדול ויציב לבין עסק קטן בתחילת דרכו, מבחינת הכנסות, הוצאות, יכולות כלכליות ועוד.

אחד ההבדלים המרכזיים היה קבלת הלוואות, אך זה השתנה.

כיום, גם עסקים קטנים יכולים לקבל הלוואה בערבות המדינה. פרטים נוספים במאמר שלפניכם.

הלוואות לעסקים חדשים

לכל עסק, במיוחד בתחילת דרכו יש הוצאות רבות. על מנת להצליח להתפתח, לגייס עובדים, ולגשר על הפער בין ההכנסות להוצאות – יש צורך בסכומי כסף משמעותיים. לרוב בעלי העסקים אין הון עצמי שמאפשר את כל ההוצאות המתבקשות לכן הפתרון האידיאלי עבורם הוא לקיחת הלוואה. קבלת הלוואה לעסק חדש היה פעם דבר לא פשוט עד בלתי אפשרי, אך היום זה אחרת.

 

הלוואות – ההבדל בין אז והיום

כידוע, מתן הלוואה לעסק גדול ויציב היה תמיד מצב שגור והגיוני בעיני כולם, הרי לעסק כזה אנשים לא חוששים להיות ערבים. לעומת זאת, עסקים קטנים בתחילת דרכם מוגדרים כעסקים עם רמת סיכון גבוהה. לכן, לא מיהרו לתת להם הלוואות מתוך חשש שלא יוכלו להחזיר. כיום, המצב שונה. יש שתי אפשרויות מרכזיות לקבלת הלוואה.

 

  1. בערבות המדינה

עם הזמן, המדינה שינתה את המדיניות שלה וכיום היא מוכנה להיות ערבה לעסקים קטנים, אך כמובן שלא לכל עסק. על מנת שהמדינה תיתן את הערבות שלה, העסק צריך לעבור כמה בדיקות לגבי ההכנסה השוטפת, עתיד כלכלי, התנהלות ועוד. אם המדינה תחליט כי לעסק הזה יש את היכולת להחזיר את ההלוואה היא תהיה ערבה לו. עסק שקיבל את ערבות המדינה, יכול לבקש הלוואה מהבנקים על סך מה שאושר לו.

 

  1. חברות הלוואה פרטיות

אפשרות נוספת היא קבלת הלוואה מחברות פרטיות כמו "ביזלנד הלוואות לעסקים", אלו חברות חוץ בנקאיות הנותנות הלוואה לעסקים חדשים ללא ערבות. סכום ההלוואה נע בין כמה עשרות אלפי שקלים לבין כמה מאות אלפי שקלים – כתלות בחברה. היתרונות המרכזיים בקבלת הלוואה ללא ערבים הוא זמן הטיפול הקצר יחסית, אי השפעה על מסגרת האשראי, וכן אין התערבות של גורמים נוספים מלבד הלווה עצמו.

 

סוגי הלוואות

כל עסק זקוק להלוואה שונה. יש כאלו הזקוקים להלוואה בהקמתו, ויש כאלו שזקוקים להלוואה על מנת לגשר על פערי התזרים או כדי לשדרג את העסק. כל סוג מייצג מטרה שונה, לכן גם התנאים הם שונים. כאשר מגישים בקשה להלוואה אמורים לציין מה מטרת ההלוואה. בעקבות זאת, יהיה שוני בין סכום ההלוואה המקסימלי, גובה הריבית, זמן להחזרת ההלוואה, גובה פיקדון ועוד.

 

לסיכום

ההתנהלות היום מעודדת הקמה והשבחה של עסקים חדשים. כדי להתפתח צריך לאזור אומץ ולקחת הלוואה, במטרה להחזיר אותה ואף להכפיל את שוויה. לפני שבוחרים לעשות זאת, יש לבדוק האם זה דבר שתוכלו לעמוד בו והאם זה נכון לעסק שלכם בשלב זה. אם כן, ישנן דרכים שונות לקבלת הלוואה. עשו חושבים מהי הדרך המתאימה ביותר לכם. בהצלחה!

לחיצת יד

 

מומחי תיקון 190

חשבת למשוך את כספי הפנסיה? אל תעשה/י זאת בפזיזות! כנראה שתוכל/י למשוך ולא לשלם מס. כדי לקבל פרטים נוספים ניתן להשאיר פרטים ואנו נחזור אליכם.