מהן עלויות התחזוק השוטף של מכונת קפה?

מכונת קפה

רכשתם מכונת קפה שטוחנת את הפולים לבד, איזה כיף. הכנתם לכם כוס קפה בדיוק כמו שאתם אוהבים, הרגשתם לרגע שאתם בבית הקפה החביב עליכם אולי חשבתם לרגע על פריז או רומא. רגע אחרי שהקפה נגמר, הלכתם למטבח, שטפתם את הכוס בשביל הפעם הבאה, רגע, את המכונה ניקיתם? האם המכונה צריכה לעבור ניקוי?  בוודאי שכן, לכן בואו וקראו את הקטע הבא.

 

למה צריך לנקות?

מכונות קפה הן פריט שמספק מזון לגוף אי לכך חשוב לשמור על ניקיונם. באופן טבעי ייצור הקפה ובטח שהקצפת החלב יוצרים לכלוך טבעי שנוצר מעצם הפעולה. על מה חשוב להקפיד כשאנחנו ניגשים לנקות מכונת קפה?

  • ניקיון יום יומי שוטף, יכלול את מכלי הריקון השונים של הפסולת מפולי הקפה ואת פיתחי הכניסה והיציאה של הנוזלים מהמכונה.
  • ניקיון תקופתי, בו נשטוף את הצינורות ואת כלל חלקי המכונה, במכונות מסוימות יש חומרים מיוחדים לכך, בעיקר למניעת הצטברות אבנית.

 

מה משפיע על ניקיון המכונה?

תחזוקת מכונת הקפה שלנו יכולה להיות מושפעת מגורמים שונים.

  • הדבר הראשון הוא איכות הפולים, פולים איכותיים כמו שחברת אל קפטרו מציעה יכולים לצמצם משמעותית את הפסולת במהלך התהליך של הכנת הקפה.
  • הדבר השני והוא פחות בשליטה שלנו, הוא איכות המים, במקומות בהם יש כמות אבן גדולה יחסית במים, מומלץ להתקין מסנן אבן בצינור המים המוביל למכונה.
  • טיפול רצוף ושוטף ימנע הצטברות לכלוך שיהיה קשה לנקות ככל שעובר הזמן.

 

מי יכול לנקות את המכונה?

תחשבו רגע על הנקודה הבאה, אם במכונת הצילום חסרים דפים, מי ימלא? כל אחד, אבל אם צריך להחליף דיו?  אז כנראה שמישהו שמכיר את המכונה יעשה את זה ולא כל אחד. אותו העיקרון חל על מכונת הקפה, כל אחד בסיום הכנת הקפה שלו, ינקה את פתח היציאה של הקפה, את הניקיון היסודי יבצע מישהו שמכיר את המכונה וקיבל הסבר לכך.

 

כמה זה עולה?

מכונת הקפה היא תחביב שעולה כסף, וגם חומרי הניקוי שלה רצוי שיהיו מותאמים למכונה ולמערכת המיוחדת לכל מכונה. תוכלו להוזיל עלויות על ידי שימוש בפולי קפה איכותיים שמציעה אל קפטרו.

בנוסף כדאי לבדוק מול יצרני המכונות לגבי ערכות ניקוי למכונה, ערכה כזאת תינתן לעיתים כחלק מהשירות או בעלות של עשרות שקלים בודדות, השימוש הנכון בטיפול וניקיון שוטף של המכונה, יביא לחיסכון משמעותי בטיפולים בעקבות תקלות אפשריות בעתיד.

 

לסיכום

מכונת קפה היא פינוק אמיתי, מכונת קפה שטוחנת פולי קפה בעצמה זה כבר ממש חגיגה, כל מה שנשאר לנו הוא להתייחס בכבוד למכונה שלנו ולדאוג לה לטיפול שוטף, טיפול כזה יחסוך מאיתנו למעשה עלויות גבוהות בהרבה שיגרמו עקב הזנחה של המכונה, מה שנשאר זה קצת לתחזק ולהנות מהרבה רגעים של קפה משובח.

מכונת קפה

מומחי תיקון 190

חשבת למשוך את כספי הפנסיה? אל תעשה/י זאת בפזיזות! כנראה שתוכל/י למשוך ולא לשלם מס. כדי לקבל פרטים נוספים ניתן להשאיר פרטים ואנו נחזור אליכם.