למה הרבה אנשים לוקחים משכנתא הפוכה

צרור מפתחות

כידוע, משכנתא אינה עניין של מה בכך. אדם שבוחר לקחת משכנתא מהבנק שלו או ממקור חיצוני אחר, חושב פעמיים ולפעמים אפילו שלוש לפני שהוא חותם על הטפסים שמאשרים את קבלת המשכנתא.

במדריך הנוכחי החלטנו לצאת ולבדוק את היתרונות של משכנתא הפוכה שלאחרונה נדמה שכולם מדברים עליה.

הנה כל הפרטים שאתם צריכים לדעת על משכנתא מסוג זה:

הקדמה בנוגע לאיסוף הנתונים

רגע לפני שנציין בפניכם את כל הפרטים אודות היתרונות של משכנתא הפוכה, חשוב שנציג בפניכם את אופן איסוף הנתונים. את הפרטים שיוצגו בפניכם בהמשך אספנו באמצעות סיוע מכמה גורמים:

  1. אנשים שהתעניינו בנטילת משכנתא הפוכה
  2. אנשים שכרגע נוטלים משכנתא שכזו
  3. אנשים שנטלו משכנתא שכזו וכבר פרעו אותה

שאלנו את כל האנשים הללו את כל השאלות בנושא ומתוך התשובות שהם מסרו לנו, ריכזנו את היתרונות שאתם פשוט חייבים להכיר.

 

יתרון מספר 1 – החזר חד פעמי

אם חשבתם ולו לרגע לקחת משכנתא רגילה, כדאי שתדעו שמשכנתא כזו תגרום לכם להשתעבד לחשבון הבנק שלכם ולשלם מידי חודש תשלום לא קטן שיכסה בשלבים איטיים את ההלוואה. יש מי שקוראים למצב הזה, גסיסה איטית. למה? בגלל שמדובר במצב שבו חשבון הבנק שלכם גוסס לאיטו. בכל פעם נעלמים ממנו עוד ועוד תשלומים, בזמן שאתם צריכים להתרוצץ, לעבוד קשה ולדאוג שהכסף ייכנס לחשבון מידי חודש כדי שלא תיכנסו חלילה למינוס. לעומת זאת, אם תבחרו לקחת משכנתא הפוכה אתם צפויים לגלות שאת התשלום המלא אתם צפויים לשלם באופן חד פעמי. כך בעצם, יש לכם מספיק זמן לשים כסף בצד מבלי לרוץ אחרי הזנב של עצמכם.

 

יתרון מספר 2 – אין צורך בערבויות וביטחונות

ברגע שתיקחו משכנתא הפוכה, אתם תשמעו מהפקיד כי אתם לא צריכים להתעסק כלל עם ערבויות וביטחונות. מצב שידוע עבור רבים כמסורבל. לכו תמצאו עכשיו מישהו שיהיה מוכן להיות ערב שלכם, אתם בטח יודעים שמדובר בעניין לא פשוט. בכל אופן, בחירה במשכנתא הפוכה תאפשר לכם להיות בראש שקט, בגלל שלא תצטרכו להתעסק עם עניינים אלו כלל וכלל בגלל שהנכס הוא הביטחון. עכשיו אתם יכולים להיות בטוחים שלא תצטרכו לחפש חברים או קרובי משפחה ולבקש מהם להיות הערבים שלכם.

 

יתרון מספר 3 – גמישות

מרבית האנשים שעמם התייעצנו לפני שכתבנו את מדריך זה ציינו בפנינו כי משכנתא הפוכה הינה גמישה. שמענו לא פעם כי זהו יתרון שגורם לאנשים רבים לבחור דווקא במשכנתא זו מבלי לחשוב פעמיים. לדברי רובם. כשחושבים על זה, מדובר ביתרון הגיוני, שכן – כל אחד רוצה משכנתא גמישה.

 

לסיום

עד כאן 3 היתרונות בבחירה במשכנתא הפוכה. כעת, ידועים לכם כל הפרטים בנושא זה, כך שנותר לכם רק להחליט האם אתם מעוניינים ליטול משכנתא שכזו. מאחלים לכם שתבחרו נכון, בהצלחה!

מחשבון ובית

 

מומחי תיקון 190

חשבת למשוך את כספי הפנסיה? אל תעשה/י זאת בפזיזות! כנראה שתוכל/י למשוך ולא לשלם מס. כדי לקבל פרטים נוספים ניתן להשאיר פרטים ואנו נחזור אליכם.