6 יתרונות ברכישת דירה מכונס נכסים

בית למכירה

כמעט כל אחד יכול לגשת למכרז ולהציע הצעה לרכישת דירה מכונס נכסים, ידוע כי לרוב מחירי הדירות שתמצאו אצל כונס נכסים יהיו נמוכים יותר מהמחירים בשוק החופשי. זה אכן נשמע מפתה מאוד לרכוש דירה מכונס נכסים ומרגיש כאילו זו עסקה מפתה בטוחה ומוצלחת. אך לעסקה כזו יש יתרונות וחסרונות שאתם חייבים להכיר טרם כניסתכם להליך, אז מהם היתרונות ברכישת דירה מכונס נכסים וכיצד מבצעים זאת?

 

דבר ראשון מיהו כונס הנכסים ומהו תקפידו?

תהליך כינוס הנכסים הוא תהליך משפטי ובו בעל תפקיד המוגדר כ "כונס נכסים" ומתוקף, תפקידו הוא השולט היחיד באותם נכסים עד תום תהליך המכירה. בכדי לאפשר לבית המשפט או הוצאה לפועל למכור את נכסיו של אותו אדם, חברה או קבוצה החייבת לנושה מסוים חובות שלא נפרעו עליו למנות כונס נכסים. למערכת המשפט של ישראל יש 3 קבוצות עיקריות של הליכי כינוס נכסים והם כינוס נכסים במסגרת הדין האזרחי, כינוס נכסים דרך הוצאה לפועל וכינוס נכסים בדיני חברות לטובת אכיפת שעבוד שהוטל על נכס חברה.

 

אז מהם היתרונות בקניית נכס מכונס נכסים?

  1. הליך המכירה של דירה מכונס נכסים הוא הליך מהיר כיוון שהוא תחום בפרק זמן מסוים, על כונס הנכסים אשר מונה על ידי בית המשפט או הוצאה לפועל לפעול מהר על מנת להחזיר לנושים את הכספים המגיעים להם ממכירת הנכס.
  2. אותן דירות נמכרות כמו בשוק החופשי ולאחר שעברו בעלים חדשים הן נחשבות ללא עיקולים או שעבודים או חובות.
  3. הדירות נמכרות המחיר נמוך יותר של כ-20% בדרך כלל והן נמכרות ללא דמי תיווך או עמלות.
  4. הזכויות והליך רישום הדירה על שמו של הרוכש נעשות על ידי כונס נכסים בשונה ממצב רכישה של דירה בדרך רגילה.
  5. במקרה ומתגלה בעיה כלשהי שאינה קשורה בכונס הנכסים או באדם שהציע הצעה לרכישת הדירה, יוכל אותו אדם המגיש בקשה לבטל את ההצעה מבלי שהמציע יחויב בפירעון ערבון שמסר.

 

אז איך מגישים הצעת מחיר לדירה מכונס נכסים?

בכדי לקנות דירות מכונס נכסים יש תהליך שצריך לעבור, אחרי שבית המשפט או הוצאה לפועל מינו כונס נכסים עליו לפרסם את הנכס המוצע למכירה בעיתונים ובכל פלטפורמה אחרת היכולה לסייע בפרסום הנכס על מנת שהציבור יוכל להגיש הצעות לרכישה.

לסיכום: קניית דירה מכונס נכסים יכולה להיות ברוב המקרים עסקה משתלמת במיוחד לאור מחירי הנדל"ן הגבוהים בארץ כיום. אך יחד עם זאת עליכם להבין כי אין כזה דבר מתנות חינם וכי קנייה מכונס נכסים יכולה להיות השקעה הדורשת לא מעט אנרגיות ולעתים גם סיכונים והקדשת זמן לעבוד מול לא מעט גורמים רשמיים. לכן אנו ממליצים לכם לעשות חושבים ולהיוועץ עם עורך דין בנוגע להליך, בהצלחה.

לחיצת יד

 

מומחי תיקון 190

חשבת למשוך את כספי הפנסיה? אל תעשה/י זאת בפזיזות! כנראה שתוכל/י למשוך ולא לשלם מס. כדי לקבל פרטים נוספים ניתן להשאיר פרטים ואנו נחזור אליכם.